וולוו חוזרת אל תחום משאיות העפר הקשיחות

משאית עפר וולוו עם מרכב קשיח

משאית עפר וולוו עם מרכב קשיח

חטיבת הצמ"ה של וולוו – Volvo CE – משיקה ליין חדש וראשון מתוצרתה של משאיות עפר קשיחות. מדובר בהיצע הכולל בשלב זה 4 דגמים שונים, בקטגוריות ה-45, 60, 72 ו-100 טון.
וולוו ניסתה כבר בעבר לשחק בסגמנט המשאיות למכרות, אך היה זה תמיד כתוצאה משיתופי פעולה או באמצעות בעלויות חלקיות של חברות מתמחות, ולא כחלק מפס הייצור המקורי שלה; כך הוצעו במהלך שנות ה-70' וה-80' משאיות עפר גדולות של חברת Kockum השבדית (גם) תחת המותג וולוו, ועד לשנת 2000 היו אלו משאיות יוקליד (Euclid) האמריקאית ששווקו (גם) תחת המותג וולוו, עד שזו האחרונה מכרה את חלקה בחברה להיטאצ'י היפנית. מאז, למעשה, אין בהיצע וולוו משאיות עפר קשיחות שאינן פירקיות.

משאית עפר Kockum 565 ששווקה גם תחת השם וולוו

משאית עפר Kockum 565 ששווקה גם תחת השם וולוו

בסוף 2013 הודיעו וולוו וטרקס האמריקאית במשותף על רכישת עסקי המשאיות של טרקס על ידי השבדים, כאשר ההיצע של טרקס כלל הן משאיות פירקיות (ובכך התחרתה טרקס במישרין בוולוו) והן משאיות עפר קשיחות. מאז 2014 מהווה Terex Trucks חטיבה ב- Volvo CEוהן הנהלתה והן מפעל ההרכבה שלה נותרו ממוקמים בסקוטלנד.

משאית עפר טרקס TR60

משאית עפר טרקס TR60

המשאיות החדשות, אם כן, מוגדרות כ"מבוססות על משאיות טרקס שעברו סדרת שיפורים, שדרוגים ושינויים עיצוביים נדרשים בכדי לעמוד בסטנדרטים הנדרשים ממוצר של וולוו", כפי שדווח בהודעה לעיתונות. גם הייצור מתבצע ב"מפעל וולוו בסקוטלנד" (טרקס, לשעבר) והוא מבוסס בתחילת דרכו על פסי הייצור של משאיות טרקס TR45, TR60, TR70 ו-TR100, עד שבשלב מסוים מתפצל פס הייצור לגמר המאפיין כל מותג. דגמי וולוו מכונים, בהתאמה, R45D, R60D, R70D ו-R100E. ניכר כי בוולוו עשו מאמצים ראויים לבדל לפחות עיצובית בין המותגים השונים, ומעבר לצביעה השונה בהחלט, מדובר גם בעיצוב חיצוני שונה, בפרט של הסבכה הקדמית, כמו גם בעיצוב ארגזים אחר.

משאית עפר וולוו עם מרכב קשיח

משאית עפר וולוו עם מרכב קשיח

מאחר ובוולוו לא ציינו אחרת, ובמקביל מוצהר כי דגמי וולוו מתבססים על דגמי טרקס, ניתן להניח כי גם במשאיות העפר הקשיחות של וולוו מותקנים מנועים זהים למוכר מטרקס, דהיינו: מתוצרת קאמניס, דטרויט דיזל או MTU, בנפחים של 19, 24, 32 או 38 ליטר ועם 495-1,033 כ"ס – תלוי בדגם ובגרסה.
משאיות העפר החדשות של וולוו תשווקנה החל מהרבעון השני של השנה (2018) ובשלב ראשון במדינות מפותחות פחות מבחינת תקנות פליטת מזהמים. מוולוו ישראל נמסר כי עד שתוצענה משאיות העומדות בתקנים המערביים המתקדמים – החלים גם אצלנו – משאיות אלו אינן רלוונטיות עבורנו, מצב שלא ישתנה ככל הנראה לפני 2020.

משאית עפר וולוו עם מרכב קשיח

משאית עפר וולוו עם מרכב קשיח