משאית קנוורת' T680 תא דלק

תא הדלק של קנוורת'

משאית קנוורת' T680 תא דלק

משאית קנוורת' T680 תא דלק

יצרנית המשאיות האמריקאית קנוורת' (Kenworth), חלק מקונצרן PACCAR שהוא גם הבעלים של יצרנית המשאיות ההולנדית DAF, חושפת בלאס ווגאס גרסה "נקייה" ומתקדמת של המשאית הכבדה שלה – Kenworth T680. מדובר באב טיפוס נוסע ופועל של משאית המונעת באמצעות טכנולוגיית תא דלק, שבסיסה הוא ייצור חשמל כתוצאה מאינטרקציה של גז מימן דחוס ואוויר, כאשר תופעת הלוואי היחידה הנוצרת כתוצאה מהתהליך היא ייצור מים. החשמל הנוצר מוסב להנעת שני המנועים החשמליים המניעים את הגלגלים האחוריים במשאית, ובנוסף – הוא טוען צבר מצברים המותקן במשאית המיועד בתורו לספק את החשמל הנדרש להנעה.
מערכת שליטה ובקרה מתקדמת "מנתבת" את החשמל הן למנועים המניעים, כאמור, אך גם להפעלת מערכות ההיגוי, הבלמים, בלמי האוויר ויתר מערכות החשמל במשאית. למשאית טווח נסיעה של 240 ק"מ ללא צורך בהטענה. צמד המנועים החשמליים מספק 565 כ"ס, ולמשאית יכולות הטענה והובלה כשל משאית 'קלאס 8' סטנדרטית בארה"ב.
מקנוורת' נמסר כי אב הטיפוס שהוצג הוא רק ראשיתו של תהליך; המשאית מוצגת לאחר אי אלו חודשי ניסוי ובחינה בתנאי אמת, שתוצאותיהן סיפקו מאוד את קברניטי המותג, כפי שצוין עם החשיפה. המטרה היא לסיים בקרוב את שלב הבחינה והניסוי הראשוניים, ולעבור לשלב השני בו תפעלנה המשאיות אצל לקוח נבחר למשך זמן, במטרה לבחון את כל המדדים והמערכות לקראת ייצור סדרתי. המשאיות הראשונות תסופקנה לחברת שילוח והובלות הפועלת בנמלי התעופה של לוס אנג'לס ולונג ביץ' בקליפורניה.

משאית קנוורת' T680 תא דלק

משאית קנוורת' T680 תא דלק