המקצוענים מסדרה TRD Pro של טויוטה

המקצוענים של טויוטה

המקצוענים מסדרה TRD Pro של טויוטה

המקצוענים מסדרה TRD Pro של טויוטה

טויוטה חושפת בארה"ב גרסאות משופרות, מחוזקות וקשוחות של רכבי שטח מתוצרתה. מדובר בגרסאות כפולות הנעה של הטנדרים טויוטה טאקומה (Tacoma) וטונדרה (Tundra) ושל רכב השטח 4Runner, שקיבלו ערכות שיפור ושדרוג שנוצרו "בהשראת נסיוננו הרב במירוצי מדבר" והמכונות TRD Pro. על פי טויוטה נועדו גרסאות אלו להציע יכולות שטח גבוהות במיוחד, עמידות ושרידות מעבר למוכר בגרסאות הסטנדרטיות של הדגמים, קשיחות ועמידות משופרות בשטח, בכלל זה בתנאי קיצון.

טויוטה 4Runner TRD Pro

טויוטה 4Runner TRD Pro

בטויוטה מציעים את גרסאות ה-TRD Pro עבור לקוחותיה הנדרשים לנוע רוב זמנם בשטח, בכלל זה שטח קשה לתנועה, בין אם למטרות פנאי והנאה ובין אם למטרות עבודה, ושיפור הגרסאות האמורות נועד להתאים בדיוק לשם כך. עם חשיפת ההיצע החדש מציינים בטויוטה כי חיזוקים, חלקים ועדכונים רבים תוכננו ונוצרו במיוחד במטרה לחזק ולשפר את צמד הטנדרים ורכב השטח, ואינם נלקחו מ'מדף' החלפים של היצרנית, אלא נוצרו ונבנו תוך יישם הניסיון הרב של טויוטה במרוצי מדבר בארה"ב, הנחשבים מהמפרכים ומהתובעניים בעולם; בין היתר, טויוטה משתתפת מאז 1979 ברצף באופן רשמי במירוץ ה'באחה 1000' המפורסם (Baja 1000, לאורך 1,000 מייל – 1,600 ק"מ – בתוואי מדברי פראי וקיצוני) הנערך מדי שנה במקסיקו, ואף זכתה בו פעמיים.

טויוטה טאקומה TRD Pro

טויוטה טאקומה TRD Pro

כך למשל תוכננו בולמי הזעזועים האגרסיביים מבית Fox לייעודם החדש, ואותו הדין לגבי מיגוני הגחון המוצעים בכל גרסאות ה-TRD Pro החדשות. כל הגרסאות המשופרות קיבל מסנן אוויר המיועד להתמודד עם תנאי האבק הקיצוניים ביותר, כאשר בטויוטה טאקומה TRD Pro הוסת פתח יניקת האוויר גבוה למעלה, אל גובה גג הקבינה במטרה לאפשר צליחת מים עמוקים כמו גם למזער את כניסת האבק והלכלוך למערכת היניקה. החישוקים מוגדרים כ-Heavy Duty ולפיכך – כעמידים במיוחד אל מול כל התעללות או שימוש אגרסיבי; הם מיוצרים על פי הזמנה במיוחד עבור גרסאות ה-TRD Pro על ידי יצרנית החישוקים הנודעת BBS והם מוצעים בקוטר של 16" או 18" – תלוי במידות הצמיג הרצויות. החישוקים עשויים סגסוגת אלומיניום וצבועים צבע הגנה ייחודי בשחור, עם הבטחה להשיל משקל משמעותי ביחס לחישוקים סטנדרטיים של דגמי טויוטה אלו. היצע הצמיגים כולל גרסאות שטח קשוחות מתוצרת מישלין או גודייר – לבחירה. מערכת הפליטה נצבעה בצבע הגנה מיוחד המשלב יכולות עמידות גבוהות בפני חום עם עמידות מיוחדת בפני שחיקה וקורוזיה. טויוטה מציעה את גרסאות ה-TRD Pro החדשות שלה בשלב זה בצפון אמריקה בלבד (ארה"ב וקנדה) בצבעי לבן, שחור או כחול.

טויוטה טונדרה TRD Pro

טויוטה טונדרה TRD Pro