משאית פירקית קטרפילר 735

פירקיות חדשות מקרפילר

קטרפילר 730 ו-735

קטרפילר 730 ו-735

קטרפילר משיקה 3 משאיות פירקיות חדשות – אחת בקטגוריית המשקל של 33 טון (כושר העמסה) ושתיים בקטגוריית ה-28 טון. מדובר במשאיות המחליפות דגמים וותיקים בהיצע שחלקם הוצגו כבר לפני כחמש שנים, וחלקם לפני שנתיים בלבד – כאשר עתה הגיע הזמן, לדעת אנשי היצרנית, לריענון מקיף, בעיקר לנוכח החידושים הרבים אצל המתחרים בתקופה האחרונה (דוגמת ג'ון דיר, וולוו ועוד) והתחרותיות הגוברת בתחום.
הדגמים החדשים הנם כדלקמן:
קטרפילר 730 מחליף את הקטרפילר 730C2 שהושק לפני כשנתיים בלבד. ניתן רק להעריך שהחלפת דגם בחדש תוך שנתיים בלבד מיום השקתו מצביעה על בעיות או תגובות ביקורתיות מצד לקוחות – נתונים שבקטרפילר כמובן לא חולקים איתנו. על פניו נראה כי המפרט הטכני העיקרי נותר דומה אצל שתי המשאיות – הוותיקה והחדשה, וגם בקטרפילר 730 החדשה משרת עדיין מנוע ה-C13 ACERT של קטרפילר, המייצר כאן 367 כ"ס – בדיוק כמו ב-730C2 היוצא. אבל, בקטרפילר מדגישים כי למרות בסיס מכאני דומה מציעה המשאית החדשה חידושים רבים ומשמעותיים, ביניהם קבינה חדשה לגמרי, בתוכה מערכות תפעול, בקרה ושליטה חדשות, מיקום ומיגון חדש למערכות ההעברה (תיבת הילוכים, צירים, דיפרנציאליים וכיו"ב), מוטות ובוכנות הרמה חדשות לארגז, מערכת בקרת אחיזה חדשה, מערכת בקרת יציבות מעודכנת ומשופרת, מנגנון דימום מנוע אוטומטי חדש ועוד.
קטרפילר 730EJ מחליף את קטרפילר 730C2 EJ וכמוהו מדובר בגרסת Ejector לכלי זה, שמשמעה מנגנון (מקורי של קטרפילר) הדוחף את העפר במאוזן מתוך הארגז, מבלי שיש צורך להרימו (חשוב, למשל, במקומות מוגבלים בגובה). גם כאן מדובר בזהות מכאנית בדגם החדש ביחס לזה היוצא לגמלאות, כאשר עיקר השינויים מתמקדים בקבינה החדשה וביתר המערכות החדשות והמעודכנות, בדומה לחידושים ב-730.

משאית פירקית קטרפילר 735

משאית פירקית קטרפילר 735

האחרון להתעדכן בסבב זה הוא הקטרפילר 735 המחליף את הקטרפילר 735C; במשאית זו (כושר העמסה של 27.8 טון לעומת 32.7 טון ב-735C) מדובר כבר בשינויים משמעותיים יותר, כאשר מעבר לקבינה החדשה וליתר השינויים הקוסמטיים ובמערכות ההינעה והבקרה – מדובר גם במנוע חדש ובשורה התחתונה: ביכולות שונות. את מנוע ה-15.0 ליטר הוותיק של קטרפילר ששירת ב-735C (עם 447 כ"ס) מחליף מנוע ה-C13 ACERT המשרת גם אצל שתי הגרסאות ה'קטנות' יותר תוך הבטחה לירידה משמעותית בצריכת הדלק של עד 19%. במקביל הובילו השינויים במרכב וביתר המכלולים לירידה במשקל העצמי – מ-31.4 טון לכדי 28.7 טון, ולעלייה בכושר ההעמסה – מ-32.7 טון לכדי 35.2 טון. בקטרפילר מדגישים כי עם דגם זה מוצע השיפור המשמעותי ביותר בתפוקה ובעלות השינוע לכל טון עפר, כך שמדובר בכלי יעיל משמעותית בהשוואה ל-735C.
נזכיר עוד כי לפני כשנה הציגה קטרפילר את המשאית הפירקית קטרפילר 745 כמחליפה לקטרפילר 745C והיא היתה למעשה הסנונית החדשה הראשונה בסדרה המעודכנת, סדרה בה נעלמו האותיות הצמודות למספרי הדגם.
יבואנית קטרפילר לארץ היא חברת זוקו שיילובים