טטרה Pheonix החדשה

טטרה Pheonix חדשה! (וידאו)

טטרה Pheonix החדשה

טטרה Pheonix החדשה

לפני כשנה הוחל בשיווק משאיות טטרה (Tatra) בישראל עבור השוק הפרטי, עם השקת שתי גרסאות מסדרת ה-Pheonix – גרסת הינע 8×8 (רכינה) וגרסת הינע 6×6 (ראש גורר לציוד כבד). מדובר בסדרת משאיות שפותחה על ידי טטרה עם לא מעט מעורבות של Paccar האמריקאית (בעליה של יצרנית המשאיות ההולנדית DAF המספקת עבור טטרה מנועים, קבינות ומערכות פליטה), במיוחד עבור שוק עבודות העפר, התשתיות והמחצבות.

טטרה Pheonix החדשה

טטרה Pheonix החדשה

עוד בטרם הסתיימו מהלכי ההחדרה והתחלת השיווק של הטטרה Pheonix בישראל, מושקת גרסה חדשה המחליפה אותה; סדרה Pheonix החדשה נחשפה זה עתה באירופה במסגרת אירוע השקה לעיתונות, כאשר היא מוגדרת על ידי טטה כ"חדשה לגמרי". אכן, על פי היצרנית בוצעו בדור המשאיות החדש אינספור שיפורים, שדרוגים ועדכונים, אך ככל הנראה עיקר החדשות הן במנועים; אלו נותרו מנועי Paccar בנפח 11 ו-13 ליטר בקירוב, אך עברו שדרוג וטיפול מקיפים בכדי לעמוד בתקני השמירה על איכות הסביבה העדכניים ביותר באירופה כיום – תקן Euro 6c. זאת ועוד: במסגרת רענון המנועים מדווחים מטטרה כי הספקיהם עלו ביחס למנועים ששירתו בסדרה זו עד כה, כאשר במנועי ה-11 ליטר מדובר בעלייה של כ-10 כ"ס (מעתה החל בכ-410 במקום 400 כ"ס) ובמנועי ה-13 ליטר בכ-20 כ"ס (מעתה עם עד כ-530 במקום 510 כ"ס). המומנט המרבי תפח אף הוא ועלה בכ-5.0 קג"מ במנועי ה-11 ליטר ובכ-20 קג"מ במנוע ה-13 ליטר. בנוסף מובטחת רמת רעש נמוכה יותר וירידה משמעותית בצריכת הדלק – מבלי שבטטרה נוקבים בנתונים רשמיים, עד כה.

טטרה Pheonix החדשה

טטרה Pheonix החדשה

לצד המנועים החזקים, השקטים והחסכוניים יותר טופלו גם תאי הנהג, בעיקר בכל הקשור לבידוד שמתיימר מעתה להיות יעיל וטוב יותר, הן בפני רעשים והן בפני טמפרטורות; גם מכלולי תפעול רבים הוחלפו בחדשים, במטרה להציע הנדסת אנוש טובה יותר, נוחות גבוהה יותר בעבודה עבור הנהג ובשורה התחתונה – יעילות משופרת ביחס לדור היוצא. בתוך אלו כלול גם כל לוח המחוונים, הצגים והשעונים המותקנים מול פני הנהג, ריפוד ושטיחים חדשים ויחידת כיסא משופרת ביחס למוכר עד כה.
בטטרה מדווחים גם על שיפורים במערכות ההינע, בשלדה ובמכלולים רבים נוספים, כאשר התוצאה מבטיחה יכולות הטענה גבוהות יותר (המשקל נטו הצטמק ביחס לסדרה Pheonix היוצאת, אך החברה טרם פרסמה נתונים), כושר עבירות טוב עוד יותר מבעבר – בעיקר הודות לשיפורי תוכנה ואלקטרוניקה, ויכולת העברת כוח רב יותר אל הקרקע. תיבת ההילוכים היא חדשה – מסוג TraXon – המתיימרת להיות המתקדמת והקשוחה בתחומה (מיועדת למשאיות הפועלות בתנאי קיצון, עם ריבוי גלגלים מונעים), כאשר בדגמים החדשים מדובר בתיבה מעודכנת ומשופרת, המבטיחה ניצולת גבוהה יותר, בלאי מופחת, עמידות טובה יותר במצבי קיצון (הודות להחלפת מכלולים שונים במחוזקים) וחיסכון בצריכת הדלק. תיבה זו מחליפה את תיבות ה-AS-Tronic עם הבטחה, כאמור, לשיפור מכל היבט.

טטרה Pheonix החדשה

טטרה Pheonix החדשה

למרות בסיס מכאני ועיצוב דומים, מצהירה טטרה כי סדרת ה-Pheonix החדשה היא אכן "חדשה לגמרי", ומעבר לשינויים מתחת לפח שהזכרנו, ניתן לבדל בין הדור היוצא לזה החדש גם בעיצוב – נכון יותר בצביעה; מעתה צבועה הסבכה הקדמית (ה'גרי') בשחור, ולא בצבע המרכב כפי שהוצע עד כה. אין ספק שמדובר בשינוי שגם אם אינו משמעותי מעבר למראה – מעניק למשאיות המעודכנות פרצוף אחר בהחלט, מבדל בבירור מעיצוב ה-Pheonix עד כה.
סדרה Pheonix החדשה החלה כבר להימכר באירופה, ובמקביל מתרחב במהלך השבועות הקרובים השיווק ליתר השווקים בהם טטרה פעילה. יבואנית טטרה לארץ היא חברת תשתית.