וואקר ניוסון DW60

דאמפר דו-כיווני

וואקר ניוסון DW60

וואקר ניוסון DW60

וואקר ניוסון הגרמנייה משיקה עגלת שפיכה ('דאמפר') חדשה וייחודית בשם DW60. מדובר במוביל עפר בקטגוריית המשקל של ה-6.0 טון המציע עמדת מפעיל מסתובבת על צירה, כך שניתן לנסוע עם הפנים לשני הכיוונים – עם כיוון הארגז והפוך לו. וואקר ניוסון הציגה קונספט ראשון של הרעיון כבר לפני כשנתיים, ולפני כשנה הוצגה גרסה מתקדמת יותר של דאמפר בעל עמדת מפעיל מסתובבת. עתה, כאמור, מושקת הגרסה הסדרתית המוכנה לייצור בדמות ה-DW60.
בניגוד למובילי עפר סטנדרטיים, בהם מותקנת עמדת המפעיל בחלק האחורי, עם הארגז מלפנים והפנים לכיוון הארגז, בדאמפר החדש של וואקר ניוסון ניתן לסובב את כל עמדת המפעיל על צירה וכך לנהוג לשני הכיוונים, לפי הרצון והדרישה. שינוי כיוון עמדת המפעיל מתיימר להתבצע תוך 'שניות ספורות', מבטיחים אצל היצרנית.
הרעיון מאחורי האפשרות לשבת כמפעיל עם שני כיווני הנסיעה הוא פשוט והגיוני: בזמן העמסה או שפיכה או לקראתן יכול המפעיל לשבת עם כיוון המבט אל הארגז, ובכך לדייק יותר בגישה אל הנקודה בה יש לשפוך את תכולתו. אבל, בהובלות ארוכות יותר יכול המפעיל לשבת בקצה הכלי – ההופך לקדמתו – ובכך לא יופרע שדה הראיה שלו על ידי הארגז ותכולתו, אשר לא פעם פוגעים באחוזים ניכרים משדה הראיה ומותירים שטחים מתים לפני הכלי. מבחינת היצרנית מדובר ביתרון הן בסעיפי הבטיחות, והן ביעילות ובדיוק בעבודה – מה שיחד מסתכם בכלי פרודוקטיבי ומשתלם יותר.
מוואקר ניוסון נמסר כי ה-DW60 יחל להימכר באירופה בתחילת 2019 ומאוחר יותר במהלך השנה גם בארה"ב. מהחברה נמסר עוד כי במהלך השנה הקרובה בתוכניותיה להשיק גרסאות דומות של דאמפרים דו-כיווניים גם בקטגוריות ה-9.0 וה-10.0 טון.