משאית יונדאי Xcient לא תוסב להינע כל-חשמלי אלא תוצע – ככל הנראה ב-2022 – בגרסת תא דלק

יונדאי מתחשמלת

משאית יונדאי Xcient לא תוסב להינע כל-חשמלי אלא תוצע – ככל הנראה ב-2022 – בגרסת תא דלק

משאית יונדאי Xcient לא תוסב להינע כל-חשמלי אלא תוצע – ככל הנראה ב-2022 – בגרסת תא דלק

ענקית הרכב והטכנולוגיה הקוריאנית יונדאי מפתיעה עם הצהרה מעניינת, לפיה כל כלי הרכב המסחריים והכבדים שלה יצויידו בטכנולוגיה 'נקייה' – קרי: חשמל, היברידי, תא דלק וכיו"ב – עד לשנת 2022. מדובר ללא ספק בהודעה רבת משמעות ובעלת השלכות כבדות משקל על כל ההיצע של יונדאי, מערך הייצור, המשאבים לפיתוח ומחקר והאסטרטגיה, בעיקר שבחשבון שפוט מדובר על עוד 4 שנים בלבד מהיום…
יונדאי מייצרת מגוון רחב מאוד של כלי רכב מסחריים ומשאיות, מהרכב המסחרי הקומפקטי Porter ועד למשאית הכבדה Xcient. לחברה ניסיון רב עם כלי רכב היברידיים פרטיים ומחלקת מחקר פעילה בתחום באגף זה, ובכוונת הנהלת הקונצרן לאחד את יחידות פיתוח מערכות ההינע החליפי מאגף ה'פרייבטים' עם המחלקה המוקמת לאותה המטרה באגף המסחריות, וזאת בכדי למקסם את הידע והניסיון שהצטברו בתחום. יש לציין כי יונדאי כבר מייצרת אוטובוסים חשמליים – תחום שאף הוא יקבל תאוצה בשנים הקרובות.

המשאית הקלה יונדאי Mighty תוצע עוד לפני 2022 בגרסה חשמלית, שתתבסס מכאנית על הגרסה העדכנית

המשאית הקלה יונדאי Mighty תוצע עוד לפני 2022 בגרסה חשמלית, שתתבסס מכאנית על הגרסה העדכנית

במקביל למעבר אינטנסיבי לאנרגיה חליפית הודיעה יונדאי גם על האצת המחקר והגדלת המשאבים בפיתוח מערכות בטיחות חכמות ומתקדמות, על בסיסן מושתת הניהוג האוטונומי והעברת פעולות רבות בתחום זה לידי מחשב. הדגש יושם על מערכות שתגנה הן על הנהג, תוך התאמה לדרישות המיוחדות שיש ברכב כבד, והן על סביבתו ובעיקר על הולכי הרגל. בתוך כך יושקע רבות גם בפיתוח מערכות ניווט אדפטיביות – המתאימות עצמן למציאות ולתנאים משתנים ללא הרף.
ניתן לפרש את הודעת יונדאי באופן פרקטי יותר ממה שהיא נשמעת, ולהבין שיונדאי תמשיך להציע כלי רכב עם מנועי בעירה פנימית בשנים הקרובות, ולא תשמיט את כל הדגמים העדכניים מן ההיצע בן לילה, לטובת חלופות חשמליות; סביר להניח שהכוונה היא שכל רכב מסחרי או כבד חדש שיושק משנת 2022 ואילך יהיה 'נקי' – חשמלי, היברידי וכיו"ב. ומן הסתם יופנו מעתה משאבי הפיתוח לכיוון זה. זה לכשעצמו אתגר עצום, שכן מדובר למעשה בפיתוח כלי רכב חדשים לגמרי, ולכל רוחב ההיצע. יונדאי הודיעה כי כלי רכב מסחריים חשמליים ראשונים יושקו כבר במהלך השנה הבאה, 2019.

יונדאי Porter יהיה הרכב המסחרי הראשון של היצרנית שיוצע עם הינע על טהרת החשמל; מדובר על טווח נסיעה של 250-300 ק"מ בין טעינות

יונדאי Porter יהיה הרכב המסחרי הראשון של היצרנית שיוצע עם הינע על טהרת החשמל; מדובר על טווח נסיעה של 250-300 ק"מ בין טעינות