פרייטליינר משיקה משאיות חשמליות (וידאו)

פרייטליינר eCascadia

פרייטליינר eCascadia

פרייטליינר (Freightliner ) האמריקאית משיקה שתי משאיות חשמליות בארה"ב: הראשונה היא גרסה חשמלית של המשאית הכבדה Cascadia המכונה eCascadia, והשנייה היא משאית קלה יותר (עד 12 טון) המכונה eM2 106. פרייטליינר היא חברה בת של Daimler Trucks North America, הנמצאת בבעלות קונצרן דיימלר הגרמני, המוכר בין היתר מייצור המכוניות הפרטיות והמשאיות תחת המותג מרצדס בנץ.
במקביל להשקת שתי המשאיות החשמליות משיק הקונצרן חטיבת רכב חשמלי חדשה שתרכז את כל התחום בקונצרן, תחת השם E-Mobility Group. בכך מאגד הקונצרן – בין היתר יצרן כלי הרכב המסחריים והמשאיות הגדול בעולם – את כל תחום הטכנולוגיה החשמלית תחת קורת גג אחת, במטרה למקסם את היכולות, הידע והניסיון להמשך פיתוח והרחבת ההשקעה בכלי רכב המונעים חשמלית.

פרייטליינר eM2 106

פרייטליינר eM2 106

בשלב הראשון תימסרנה במהלך השבועות הקרובים 30 משאיות חשמליות חדשות – משני הדגמים – לציי רכב נבחרים, במסגרת השלב האחרון בפיתוח בטרם יוחל בייצור הסדרתי. אותם לקוחות יפעילו את המשאיות תחת השגחה, פיקוח וליווי של מהנדסי פרייטליינר, במטרה לבחון אותן בתנאי אמת, ולהגיע למוצר מוגמר איכותי, אמין וראוי. ממשאיות אלו תשווקנה בצפון אמריקה תחילה, עם אפשרות להרחיב את השיווק מאוחר יותר לשווקים נוספים בהם המותג פעיל.

פרייטליינר eCascadia

פרייטליינר eCascadia

פרייטליינר eCascadia שייכת לקטגוריית Class 8, המתייחסת בארה"ב למשאיות במשקל כולל של מעל ל-15 טון. היא מצוידת בצבר מצברים בספיקה של 550 קילו-ואט/שעה ומנועה החשמלי מייצר 730 כ"ס. טווח הנסיעה עומד על 400 ק"מ בין טעינות, בממוצע (תלוי באופי השימוש ובעומס), וזמן הטעינה עומד על שעה וחצי למילוי 80% מהמצברים, שיספיק ל-320 ק"מ נסועה. מילוי מלא יארך מספר שעות. פרייטליינר eM2 106 מיועדת למשימות חלוקה, בעיקר בתוך ערים, כמו גם למשימות אורבניות מוניציפליות מגוונות נוספות, דוגמת בסיס למנוף, רכב פינוי אשפה, רכב לניקוי כבישים ועוד. המצברים כאן הם בספיקה של 325 קילו-ואט/שעה ולמנוע הספק של 480 כ"ס. למשאית זו טווח נסייעה של כ-370 ק"מ עם כל טעינה, ובטעינה מהירה ניתן למלא 80% מהמצברים תוך שעה אחת, מה שיספיק לטווח נסיעה של כ-300 ק"מ.
פרייטליינר מתכננת להציע גרסאות סדרתיות לשתי המשאיות החשמליות החדשות החל מתחילת 2019.