פולקסווגן Atlas Tanoak

בקרוב: טנדר משותף לפורד ו-VW?

פולקסווגן Atlas Tanoak

פולקסווגן Atlas Tanoak

האם פורד ופולקסווגן ייצרו יחד טנדרים גדולים? יש מצב, בהחלט. אתר חדשות הרכב האמריקאי הוותיק ורב התפוצה Automotive News מפרסם פרטים אודות תחילתה של שותפות בתחום כלי הרכב המסחריים בין פורד לפולקסווגן. האתר מתבסס על מידע פנים לא רשמי ומידע גלוי רשמי – בעיקר מפורד – המגבים כולם את המגמה דנן ומובילים למסקנה שיש דברים בגו'. על פי המקורות שצוטטו בכתבה האמורה נחתם הסכם שיתוף פעולה סביב "אינטרסים משותפים" בין שני הקונצרנים, במטרה "לייצר באופן משתלם, זול ויעיל יותר" כלי רכב עבור "שווקים ייעודיים בו לכל צד יתרון". כמובן שמיד קופץ השוק האמריקאי, בפרט שוק הטנדרים הגדולים – תחום בו פורד שולט מזה עשורים וללא עוררין. שוק הטנדרים האמריקאי עולה כיעד ראשון בין היתר הודות לרמז הלא ממש דק שהתקבל לאחרונה מפולקסווגן, עת הוצג בארה"ב טנדר תצוגה גדול ("בינוני" במונחים אמריקאים; מקביל לפורד F150 וכיו"ב) בשם פולקסווגן Atlas Tanoak. לא צריך להיות מומחה גדול ברכב מכדי להבין שטנדר שכזה לא מיועד להכניס מזומנים בשוק הבית של פולקסווגן, למשל (גרמנייה), וכי מדובר במוצר אמריקאי מובהק. ומי אם לא פורד – יצרנית הטנדרים המצליחים והנמכרים בעולם – מתאימה לשותפות כזו? ואגב, קוריוז מעניין שייתכן וקשור לעניין וייתכן שמדובר בצירוף מקרים נדיר: פורד עצמה הציגה טנדר תצוגה בשם …Atlas ב-2013. היה זה קדימון לסדרת הטנדרים הכבדים המיועדת של פורד (כולל ה-F350). האם יש קשר לעובדה שפולקסווגן מכנים את טנדר התצוגה שלהם בשם Atlas Tanoak?…

פורד F150

פורד F150 עדכני (2018)

בבסיס האינטרסים בין שני הקונצרנים עומדות החוזקות של כל קונצרן הן מבחינה טכנולוגית והן מבחינת שליטה והבנה בשווקים השונים. אם פורד ארה"ב תרצה להגדיל את חלקה באירופה, היא תעדיף יצרן מקומי כשותף, שמבין היטב מה האירופאים רוצים, ולרוב מגובה גם מבחינה מעשית בדמות מפעלי הרכבה וייצור, רשת סוכנים, מערך שיווק וכיו"ב. פורד הביעה בעבר לא פעם עניין להרחיב את תחום ההינע ההיברידי בטנדרים ורכב מסחרי, ופולקסווגן יכול להיות שותף מתאים לפיתוחים עתידיים בתחום. אותו הדין פועל גם הפוך; פולקסווגן מושקע עמוקות בתחום הרכב המסחרי והמשאיות, ולאחר רכישות יצרניות כמו סקניה ומ.א.ן תחת אגף המסחריות בקונצרן, הוא ללא ספק מחפש בכל רגע נתון כיצד להגדיל את נפח המכירות, בין היתר באמצעות כניסה לשווקים חדשים עבורו. כך שתסריט על פיו פולקסווגן ינסה להיכנס את תחום הטנדרים האמריקאים הוא סביר, ואם זה יקרה – סביר לא פחות שיימצא לכך שותף אמריקאי.

פורד Atlas קונספט

פורד Atlas קונספט מ-2013; האם הדמיון בשם הטנדר של פולקסווגן הוא מיקרי?…

אבל, שיתוף הפעולה בין שני הקונצרנים לאו דווקא יתמקד או ייעצר בתכנון וייצור טנדר משותף; יש בכך כמובן אינספור יתרונות כלכליים – בעיקר בהון הדרוש לפיתוח רכב שכזה, הון שיחולק בין שני הקונצרנים – וזה נראה לכולנו כיום הגיוני ומתבקש, אך מדובר עדיין בספקולציות. מה שפחות ספקולנטי הוא עצם שיתוף הפעולה בין הקונצרנים, והכיוון המרמז כי מדובר בשת"פ סביב פיתוח וייצור כלי רכב מסחריים, שאלו יכולים להיות טנדרים, מסחריות או משאיות מכל הגדלים.
נמשיך לעקוב ולעדכן.

פולקסווגן Atlas Tanoak

פולקסווגן Atlas Tanoak; האם בקרוב יהיה גם לפולקסווגן 'טנדר אמריקאי'?…