ניקיון חשמלי


BYD הסינית, קונצרן רכב ענק הנחשב גם כיצרן המצברים הנטענים לרכב הגדול בעולם, מדווח על הסכם לאספקת משאיות חשמליות לפינוי זבל עם העיר סיאטל שבמדינת וושינגטון, ארה"ב. זהו הסכם ראשון בארה"ב על פיו יונע כל צי משאיות איסוף האשפה בעיר באמצעות חשמל.
המשאיות הרלוונטיות משתייכות לקטגוריה המכונה בארה"ב Class 8, כאשר הכוונה למשאיות המציעות משקל כולל מותר של מעל ל-15 טון. הן נשענות על 3 סרנים וכוללות מערכת איסוף ואגירת אשפה מתוצרת אמריקאית, כאשר במידה רבה המשאית הלכה למעשה תוכננה ופותחה סביב לדרישות מערכות אלו, מבחינת ממדים מדויקים והתאמת המרכב והשלדה.
מ-BYD לא נמסרו פרטים טכניים מלאים של המשאיות המיועדות, כמו הספק או זמן עבודה בין טעינות, אך מהמידע שנמסר עד כה מתברר כי המשאיות מצוידות במערכות אגירת אנרגיה המתקבלת בעת בלימה, לטובת מילוי המצברים. עוד דווח כי למשאיות אלו "ההספק והמומנט הגבוהים בתחומם", מבלי לנקוב במספרים.
המעבר לשימוש במשאיות חשמליות לאיסוף אשפה אמור להשפיע דרמטית על איכות חיי תושבי העיר הגדולה, שכן משאיות אלו אינן פולטות גזים רעילים וכמעט ואינן משמיעות רעש. מכאן שניתן לא רק לעבודת איתן ללא חשש מפגיעה בסביבה גם בשטחי מגורים, אלא גם בשעות מנוחה מבלי להפריע לשגרת חיי התושבים.
על פי התוכנית תספק BYD את המשאיות המוכנות בתצורת שלדה, כאשר מומחית למערכות איסוף אשפה עם משאיות מקומית תתקין את המרכב והמערכות הרלוונטיות בארה"ב.
מ-BYD נמסר כי משאיות פינוי האשפה החשמליות תסופקנה למחלקת התברואה בסיאטל במהלך הרבעון הראשון של 2019. תוכניות החברה הן להמשיך בהפצת משאיות איסוף אשפה "נקיות" כאלו לערים נוספות בארה"ב במהלך 2019-2020.