קטרפילר CUV105 D

רכבי העבודה של CAT מתארכים

קטרפילר CUV105 D

קטרפילר CUV105 D

קטרפילר נכנסה אל תחום רכבי העבודה הקלים – UTV – Utility vehicle – בסוף 2017, לאחר תקופה ארוכה של רמיזות ופרסום חלקי; היה זה צעד מתבקש הן לנוכח העלייה בפופולריות סוג כלי רכב אלו, והן כחלק מהרחבת ההיצע עבור לקוחותיה, כאשר בקטרפילר מעדיפים לאפשר לסוכניה להציע מוצר "מבית" תחת אותו הגג בו נמכר הצמ"ה של הקונצרן, כציוד משלים.

קטרפילר CUV85

קטרפילר CUV85

בכדי להימנע מעלויות הפיתוח העצומות שהיו נדרשות לפתח רכב שכזה מן המסד, פנו בקטרפילר לשיטה המקובלת במקרים אלו, והיא – חבירה עם שותף אסטרטגי שייצר או יסב ציוד עדכני שלו כציוד קטרפילר – באמצעות צביעה אופיינית ושם חדש. כ"קבלן משנה" נבחר קונצרן Textron האמריקאי, המחזיק תחת כנפיו בין היתר את יצרנית רכבי הפנאי, העבודה, אופנועי השלג ארקטיק-קאט (Arctic Cat), אותה רכש הקונצרן בתחילת 2017.

קטרפילר CUV85

קטרפילר CUV85

לאחר שאת הכניסה לתחום רכבי ה-UTV ביצעו בקטרפילר עם דגם קונבנציונלי – דו מושבי, הינע כפול – הגיע עת הגרסאות המוארכות לצאת לשוק; מדובר בגרסאות שהוארכו בבסיס גלגליהן בכדי לאפשר הוספת שורת מושבים שנייה, במטרה לאפשר ניוד של עד חמישה עובדים בשטח, על ציודם. שני הדגמים שהוצגו זה עתה – קטרפילר CUV85 (בנזין) וקטרפילר CUV105 D (דיזל) – מאפשרים העמסת ארגז המטען בעד 454 ק"ג (1,000 ליברות/פאונד) וגרירת משקל כפול – כ-908 ק"ג – בחיבור לוו-הגרירה מאחור.
דגמי ה-UTV החדשים דומים מכאנית לדגמים הקצרים שהוצגו ראשונים, למעט האורך והממדים/משקל שהשתנו. המיתלים הם נפרדים מסביב, לטובת איכות חיים ראויה לנוסעים. הארגז עשוי פח פלדה מאסיבי והוא ניתן להרמה. הכלים מגיעים כסטנדרט עם מסגרת הגנה אך ללא סגירות, גג או חלון קדמי; כל אלו יחד עם רשימה ארוכה של תוספות ייעודיות ניתנות להזמנה מראש, ומאפשרות ללקוח "לתפור" לעצמו את הכלי המתאים ביותר לצרכיו – ולתקציבו, כמקובל בסגמנט.

המנועים המשרתים את הגרסאות הארוכות יותר זהים למנועים שהוצגו בגרסאות הראשונות, הקצרות, שניהם עם 3 צילינדרים: גרסת הבנזין מצוידת במנוע צ'רי סיני בנפח 0.8 ליטר המייצר 50 כ"ס. גרסת הדיזל מונעת על ידי מנוע קוהלר בנפח ליטר, המייצר 25 כ"ס. הכוח מועבר אל הגלגלים האחוריים בלבד או אל כל הגלגלים לפי בחירה, דרך תיבת העברה רציפה (CVT). כמקובל בסגמנט ניתן לברור בין יחס העברה גבוה לבין יחס העברה נמוך, בהתאם לצורך.
יבואנית קטרפילר לארץ היא חברת זוקו שילובים. היבואן אינו משווק בארץ את רכבי העבודה של קטרפילר.

קטרפילר CUV105 D

קטרפילר CUV105 D