Chevrolet 6500XD Electric

איסוזו סומו – בקרוב על חשמל?

משאיות איסוזו משווקות בארה"ב תחת השם שברולט, כחלק משיתוף הפעולה בין איסוזו לג'נרל מוטורס בארה"ב, שיתוף פעולה הקיים מזה שנים רבות. זה עתה מודיעה שברולט בארה"ב על הכוונה להתחיל ולשווק עוד במהלך שנה זו (2018) גרסה כל-חשמלית של השברולט 6500XD – שמה האמריקאי של משאית איסוזו 12 טון. מאחר ולא ידוע היה כי שברולט עוסקת בפיתוח משאית חשמלית, התקבל המידע בהפתעה מסוימת, אך עם הסבר הגיוני: את פיתוח המשאית וייצור מערכות ההינע והאגירת האנרגיה החשמליות תייצר חברת Lightning Systems האמריקאית, שלמעשה תהיה אחראית להסבת המשאית הסטנדרטית עם מנוע הדיזל למשאית הנעה על טהרת החשמל.
בשלב זה מדובר על שיתוף פעולה בין שברולט ל-Lightning Systems כאשר המשאיות תיוצרנה על פי דרישה – ללקוחות ולציי רכב גדולים, בעיקר מוניציפליים וממשלתיים. מ-Lightning Systems נמסר כי 50 משאיות ראשונות כבר הוזמנו והן בדרך ללקוח – חברת תובלה גדולה מניו יורק. לדגם המוסב קוראים 'שברולט LEV100' ומנועו מייצר שווה ערך לכ-295 כ"ס, המועברים אל הגלגלים האחוריים דרך תיבת Eaton אוטומטית עם 2 מהירויות, המאפשרת מהירות נסיעה מרביית של 104 קמ"ש.

Chevrolet 6500XD Electric

Chevrolet 6500XD Electric

עדיין לא ברור עתיד המיזם והאופן אליו הוא יתפתח – האם תציע שברולט בסופו של דבר משאיות כל חשמליות באמצעות סוכניה, כעוד גרסה או דגם לכל דכפין, או שמדובר במיזם של חברת Lightning Systems וככזה הוא יישאר. אבל, על פי חלק מאמצעי התקשורת המתמחים בארה"ב מדובר בסוג של 'בלון ניסוי' מצד שברולט, המעוניינת לבחון באופן הבטוח והכי פחות מסוכן את הפוטנציאל של משאית חשמלית קלה פרי תוצרתה. שיתוף הפעולה עם Lightning Systems חוסך הון עתק שהיה דרוש לשברולט לפתח משאית חשמלית מן המסד, ומאפשר בחינת תגובות מלקוחות ופוטנציאל אמיתיים – בתנאי אמת. אותם אנליסטים טוענים כי סביר מאוד להניח שכבר במהלך השנה הקרובה תציע שברולט משאיות חשמליות כחלק מהארסנל שלה – לכל המעוניין, ולא מן הנמנע שתחל לפתח ולייצר בעצמה מערכות חשמליות לרכב מסחרי וכבד.
איסוזו-ארה"ב עצמה, תחת שם המותג איסוזו, כבר הציגה בסוף 2017 בארה"ב גרסה כל חשמלית של משאית 6.5 טון עם הבטחה להגיע לייצור סדרתי "במהלך 2018". גם במקרה זה מדובר בפיתוח המערכת החשמלית וההסבה על ידי קבלן משנה – חברת Nordresa הקנדית. בניגוד לעתיד המעורפל של המשאית החשמלית של שברולט (למעשה – איסוזו…) המשאיות החשמליות של איסוזו-ארה"ב, הקלות יותר, מתוכננות להפוך לחלק מההיצע הסטנדרטי החל מתחילת 2019.
איסוזו מתחשמלת? בהחלט. נמשיך לעדכן