משאית פירקיט קטרפילר 740 GC

פירקית 40 טון חדשה מ-CAT

משאית פירקיט קטרפילר 740 GC

משאית פירקיט קטרפילר 740 GC

קטרפילר מרחיבה את היצע המשאיות הפירקיות שלה עם הוספת גרסה חדשה בקטגוריית המשקל של ה-40 טון: קטרפילר 740 GC. דגם חדש זה יחליף את דגם ה-40 טון הוותיק והמיושן שמוצע על ידי קטרפילר מזה זמן – קטרפילר 740C – כאשר בין היתר הוא מצויד במנוע מתקדם, קומפקטי, חלש וחסכוני משמעותית (15.0 לעומת 18.0 ליטר, 452 כ"ס לעומת 504 כ"ס בחדש לעומת הוותיק יותר, בהתאמה), ובהתאמה מראש לשני סוגי שווקים שונים: HRC למדינות מערביות ומפותחות בעלות תקני פליטת מזהמים מחמירים, ו-LRC, למדינות בהן יש פחות פיקוח בנושאי סביבה ופליטת רעלים. בקטרפילר מדגישים כי המעבר למנוע החדש – למרות היותו קטן וחלש יותר – הוביל הן לעלייה בתפוקה ובביצועים, בעיקר הודות למערכות העברת כוח, אלקטרוניקה והידראוליקה מתקדמות וחסכוניות יותר, ובמקביל לירידה "משמעותית" בצריכת הדלק ובעלויות התפעול. לא צוין אחוז הירידה בצריכת הדלק.

משאית פירקיט קטרפילר 740 GC

משאית פירקיט קטרפילר 740 GC

קטרפילר 740 GC מונע באמצעות מנוע קטרפילר C15 ACERT בנפח 15.0 ליטרים בקירוב המציע 452 כ"ס מרביים (נטו), כאמור; משקל המשאית מוכן לעבודה הוא כ-35.7 טון וכושר ההעמסה עומד על כ-40.0 טון. למשאית אורך כולל של קצת יותר מ-11.0 מטרים ורוחבה המרבי כ-3.5 מטרים. המשאית נשענת, מן הסתם, על 3 סרנים כאשר כל ששת הגלגלים מונעים. הכוח מועבר מהמנוע אל הגלגלים באמצעות תיבת power shift עדכנית מדגם Cat CX38B. בשלב זה טרם נחשפו רוב הפרטים הטכניים, בכלל זה רוב המידות והמשקולות, לכן המידע המובא בפניכם כאן הוא עדיין מוגבל.
עיקר השינויים שבוצעו בקטרפילר 740 GC החדש לעומת הקטרפילר 740 C הוותיק, מעבר להחלפת המנוע במתקדם וחסכוני יותר, מתמקדים במחשוב ואלקטרוניקה מתקדמים יותר, מיגון נרחב ויעיל יותר בפני פגיעות עבור האיזורים הרגישים והמועדים לפורענות, קבינה חדשה עם מערכות תפעול ובקרה חדשות ומתקדמות יותר, חלונות חדשים ועיצוב פנימי חדש, בקרת אקלים אוטומטית, בידוד טוב יותר לקבינה בפני רעשים ואבק – למרות שימוש בדפנות (ובדלתות) דקות וקלות יותר, מערכת עזר לריתום ולנסיעה לאחור, בקרת אחיזה חדשה ומתקדמת, בקרת יציבות ואופציה לעבודה במצב Eco חסכוני יותר.

משאית פירקיט קטרפילר 740 GC

משאית פירקיט קטרפילר 740 GC

בנוסף לשינויים ולשיפורים המשמעותיים דנן, עבר הדגם החדש מקצה שיפורים ושדרוגים מקיף גם בתחומים נוספים, בכלל זה קבלת מערכת בקרת ושליטת Retarder אוטומטית, מערכת בלימה "חכמה" המפעילה אוטומטית את בלם החנייה בעת עצירה בשיפוע – ומשחררת אותו עם הלחיצה על הדוושה, מונעת בכך הידרדרות לאחור, מערכת עזר לזינוק בעלייה (בולמת את הכלי עד לקבלת מומנט מספק מהמנוע, למניעת כל הידרדרות לאחור במעבר מסרק או בלימה לנסיעה, ומשחררת את הנעילה אוטומטית), בקרת עומס וטעינה – למניעת הטענת יתר, ועוד.
רשימת האופציות ארוכה אף היא, וכוללת בין היתר אפשרות לקבלת חלונות מיוחדים, בהם השמשות חוסמות קרני אינפרא-אדום ומונעות קרינה והתחממות יתר בקבינה.
שיווק הקטרפילר 740 GC החדשה צפוי להתחיל בתחילת 2019, כאשר עד אז יפורסמו מן הסתם כל הפרטים הטכניים החסרים. יבואנית קטרפילר לארץ היא חברת זוקו שילובים מחולון.

איך הפירקית החדשה של קטרפילר בהשוואה למתחרות? לחצו על התמונה וכנסו אל מנגנון ההשוואה הייחודי שלנו: