פורד F-Vision

העתיד החשמלי של פורד

פורד F-Vision

פורד F-Vision

הטרנד הלוהט ביותר בעולם השינוע היבשתי – משאיות חשמליות ו/או אוטונומיות (ללא נהג) – הולך וצובר תאוצה; כמעט כל יצרנית משמעותית בתחום כיום עוסקת ברמה כזו או אחרת בנושא, בין אם באמצעות מחקרים, הקמת מחלקות ייעודיות, שיתופי פעולה, הצהרות וכמובן – עד לבניית ובחינת כלים פועלים, בגודל מלא, כחלק מהליכי התכנון והפיתוח.
מתוך אווירה זו מציגה פורד משאית קונספט עתידנית המכונה F-Vision. נציין כאן שהקשר בין משאית זו לחברת פורד האמריקאית הוא מקרי בלבד, ובשלב זה לא נראה כי פורד-ארה"ב עומדת לחזור במלוא העוצמה אל תחום המשאיות. משאית הקונספט של פורד תוכננה, פותחה ויוצרה על ידי פורד טורקיה, כאשר למעשה מדובר ביצרן מקומי (אוטוסן) המייצר משאיות – פרי תכנון ופיתוח עצמיים – תחת שם המותג פורד, באישורו ובשיתוף פעולה איתו (המנועים, למשל, מגיעים מפורד). לאחרונה סיפרנו לכם על הדור הבא של משאיות פורד – סדרה F-Max שפותחה בתורכיה, כדור הבא של המשאיות המגיעות משם; אצלנו, אגב, מתחיל בימים אלו שיווק הסדרות הוותיקות יותר של פורד-טורקיה, בכלל זה את סדרה F-Max המודרנית יותר.
פורד F-Vision היא משאית חשמלית ואוטונומית; בניגוד לרעיון דומה שהוצג לא מזמן על ידי וולוו – הוולוו Vera – המשאית העתידנית של פורד עדיין לא מוותרת על נוכחות נהג בקבינה, אך זה נמצא שם רק לצורכי פיקוח או לקיחת הפיקוד במצבים מסויימים. המשותף הן לוולוו Vera דנן והן ליתר המשאיות החשמליות הצצות לאחרונה בשוק הוא כמובן היעדר פליטת מזהמים ופעולה שקטה במיוחד – תנאים ההופכים לבסיס ביותר ויותר ערים באירופה בהן מיושמות עוד ועוד תקנות מחמירות לגבי כלי רכב הנעים בשטחים אורבניים צפופים. גם בפורד מאמינים כי לא ירחק היום ולא ניתן יהיה להתקרב כלל אל מרכזי ערים באמצעות משאיות – או כל רכב אחר – שפולט גזי פליטה רעילים.

פורד F-Vision

פורד F-Vision

הפרטים הטכניים המלאים לא דווחו, ולמעשה הם משניים; החשיבות שבהשקת המשאית החשמלית העתידנית של פורד הוא – במקרה זה – דווקא במוצא; אוטוסן הטורקי הופך במהירות לקטליזטור שמאחורי החייאת המותג 'פורד' בעולם המשאיות הגדולות והכבדות, לאחר שנים ארוכות של הפסקת פעילות מצד פורד. מה שהחל כשיתוף פעולה המאפשר לאוטוסן לייצר ולשווק משאיות על בסיס איווקו בכלל (במקור) תחת השם פורד, הופך הלכה למעשה ל"משאיות פורד" במלוא מובן המילה, כאשר מחלקת עיצוב ופיתוח מקומית מהווים את החותמת המאשרת לכך. עם חשיפת הפורד F-Max החדשה, פרי פיתוח טורקי מן המסד ועד לטפחות, הרי שחשיפת הקונספט העתידני F-Vision מגבירה ומחזקת את פורד-טורקיה כבסיס ושם נרדף ל"משאיות פורד" – לבטח מחוץ לארה"ב. השאיפה המלווה בהצהרות חד משמעיות להיכנס ולהצליח בשוק המשאיות המערב אירופאי – השוק המתקדם והקפדן ביותר בתחום זה – תוביל לבטח לעוד הפתעות וחשיפת מגמות מצד פורד-טורקיה בזמן הקרוב. תחילת החייאת מותג בתחום המשאיות הכבדות? בהחלט עושה רושם כזה

פורד F-Vision

פורד F-Vision