טנדר Rivian R1T

טנדר חשמלי עם ביצועי על

טנדר Rivian R1T

טנדר Rivian R1T

Rivian האמריקאית, הממוקמת במישיגן, חושפת פרטים ראשונים ותמונות של הטנדר החשמלי מתוצרתה שאת הופעתו הציבורית הוא ערך זה עתה במסגרת תערוכת הרכב של לוס אנג'לס. ה-Rivian R1T יתחרה מול הטנדר החשמלי של Workhorse שכבר החל להימכר, כנגד הטנדר המתוכנן של טסלה שטרם הבשיל לכדי ייצור וטנדרים חשמליים נוספים הנמצאים בתכנון אצל אי אלו יצרניות נוספות, בכלל זה שמועות בדבר "חישמול" הטנדרים על ידי יצרניות אמריקאיות גדולות.

טנדר Rivian R1T

טנדר Rivian R1T

בניגוד לחברת Workhorse, למשל, שמייעדת את הטנדר שלה בעיקר כחלופה תחרותית לטנדרי-העבודה הקשוחים בגודל דומה המונעים במנועי דיזל או בנזין, ב-Rivian מגדירים את ה-R1T כ"טנדר למטרות עבודה ופנאי", ודי להביט בדף הנתונים הטכניים והביצועים בכדי להסכים שאלו מתאימים יותר לעולם מכוניות העל מאשר עולם הטנדרים הקשוחים והאפורים. בהתאם לכך הושפע העיצוב החיצוני עם מראה 'טנדרי' מוכר בקווים הכלליים, אך מעוגל, מהוקצע, "נקי" ו"זורם", עם תא מטען קטן ביחס לגודל תא הנוסעים ומספר פתרונות אחסון מקוריים המיועדים בעיקר להובלת ציוד ספורט ופנאי, אותם ניתן היה לתכנן ולבנות הודות למכאניקה החשמלית במניעה את הרכב; ה-Rivian מציע אורך של כ-548 ס"מ, רוחב של כ-202 ס"מ (ללא המראות) וגובה של 171 ס"מ.

הטנדר יושב על פלטפורמה המכונה skateboard platform וקל להבין מהיכן שאבה את שמה: מדובר בשילוב בין שלדת סולם מוכרת, בתוכה מותקנים מצברים ובשני הקצוות מערכות המתלים, הגלגלים והמנועים. לטנדר של Rivian צמד מנועים מלפנים המניעים את הגלגלים הקדמיים, וצמד מנועים מאחור המניעים את האחוריים. פלטפורמה זו מאפשרת גמישות רבה בתכנון המרכב מאחר ואין מערכות הינע, מיכל דלק, צנרת הידראולית, צירי הינע וכיו"ב חלקים התופסים מקום והמגבילים את תכנון ועיצוב המרכב. ההינע, מן הסתם, הוא 4×4 כאשר ארבעת הגלגלים מחוברים לשלדה באמצעות זרועות A כפולות מאחור ומעין שילוב בין שיטת מק'פרסון (בה הבולם והקפיץ מהווים חלק אינטגרלי מהמתלה) וזרועות כפולות.

טנדר Rivian R1T

טנדר Rivian R1T

Rivian תציע 3 חבילות מצברים לבחירה – 105, 135 או 180 קילו-ואט/שעה – עם 300, 522 או 562 קילו-ואט הספק (410, 713 ו-767 כ"ס בקירוב (!!), בהתאמה. טווח הנסיעה המינימלי המוצהר עומד על 370, 480 ו-640 ק"מ, מכובדים בהחלט, בהתאמה. הביצועים נשמעים אף הם על גבול הדמיון עם נתון מהירות מרבית מוגבל מחשב בכל הגרסאות של 170 קמ"ש, ונתוני האצה מעמידה ל-100 קמ"ש שיביישו גם לא מעט מכוניות על של 4.9, 3.2 וקצת פחות מ-3 שניות (!!), בהתאמה. אין ספק שאלו מספרים הרלוונטיים הרבה יותר אל עולם הפנאי והספורט מאשר אל עולם העבודה והתכליתיות, למרות שגם בסעיפים אלו האחרונים מציע הטנדר של Rivian מענה ראוי בהחלט;

טנדר Rivian R1T

טנדר Rivian R1T

המבנה הייחודי, הנשען על פלטפורמת ה'סקייטבורד' דנן, אפשר כאמור תכנון מקורי למקומות אחסון ציוד ולתצורה הפנימית בתוך הקבינה. הטנדר מציע מקום מרווח לחמישה נוסעים, רצפה נמוכה ושטוחה ללא כל בליטות, תא מטען גדול מלפנים – היכן שאנו רגילים לפגוש במנוע, תא מטען גדול לרוחב כל הטנדר, הממוקם מאחורי הספסל האחורי עם גישה משני הצדדים וכמובן – ארגז פתוח עם דפנות גבוהות יחסית. כושר הגרירה עומד על 5.0 טון, כושר ההעמסה הכולל הוא 800 ק"ג וזאת עם משקל עצמי של הרכב העומד על 2,670 ק"ג.

טנדר Rivian R1T

טנדר Rivian R1T

ה-Rivian מציע מספר מצבי עבודה/נסיעה, בכלל זה מצב המיועד לנסיעה בשטח קיצוני לתנועה. זוויות המרכב בהחלט מרמזות על יכולות השטח עם זווית גישה של 34 מעלות, זווית נטישה של 30 מעלות וזווית בטן של 26 מעלות. מרווח הגחון המינימלי עומד על 360 מ"מ וכושר צליחת המים עומד על 1.0 מטר.
כאמור, Rivian השיקה רשמית את הטנדר R1T זה עתה בלוס אנג'לס, לצד גרסת רכב שטח מגודל (SUV) המבוסס על אותה הפלטפורמה אך עם מרכב שונה הכולל שלוש שורות מושבים המכונה RS1 SUV.

טנדר Rivian R1T

טנדר Rivian R1T

מחיר ה-Rivian R1T יחל ב-61,500$, והוא אינו ממש זול, על פניו, בהשוואה למקובל בסגמנט; הטנדר הנמכר בקטגוריה (ובכלל…) הוא הפורד F150 שגרסאות דומות (קבינה כפולה, הינע כפול, מנוע בנזין) מוצעות בטווח שבין 36-55,000$. המכירות יחלו ב-2020. אבל, אנשי היצרנית טוענים כי פערי עלויות התפעול, התחזוקה וצריכת האנרגיה יקזזו במהרה את פערי עלויות הרכישה, ויהפכו את הטנדר החשמלי לתחרותי. ימים יגידו

Rivian RS1 SUV

Rivian RS1 SUV