מרצדס ארוקס החדשה

מרצדס ארוקס חדשה

מרצדס ארוקס החדשה

מרצדס ארוקס החדשה

מרצדס משיקה מהדורה מעודכנת ומשופרת של הארוקס – סדרת משאיות מגוונת המיועדת לטווח רחב של יישומים, משירות מוניציפלי (בעיקר כמשאיות פינוי אשפה), עבור בתובלה למרחקים בינוניים וארוכים, כסוס גורר ועד למשימות בשטח ובתחומי עבודות העפר והתשתיות.
עיקר החדשות הן בהרחבת היצע הקבינות לבחירה והמגוון שלהן, הגדלת היצע המנועים ותיבות ההילוכים והרחבת הגרסאות השונות, בפרט גרסאות SLT להובלת מטען חריג, עד למשקל כולל של 250 טון.

מרצדס ארוקס החדשה

מרצדס ארוקס החדשה

זו פעם ראשונה שסדרה ארוקס (Arocs) עוברת רענון כה מקיף ועמוק מאז הושקה ב-2013. במרצדס מסבירים כי מאז ההשקה הצטבר ניסיון עצום מצד לקוחות, ניסיון שמונף בכדי לשפר, לייעל, לשדרג ולהתאים באופן הטוב ביותר את ההיצע אל מול דרישות הלקוחות. מטרת הרענון עתה היא בין היתר להרחיב את אפשרויות ההתאמה המדוייקת של כל משאית על צורכי הלקוח, תחום ההופך למשמעותי יותר ויותר, בעיקר בסקטורים הדורשים ציוד מותאם ומיוחד.

מרצדס ארוקס החדשה

מרצדס ארוקס החדשה

סדרה ארוקס החדשה כוללת מגוון רחב מבעבר של מערכות עזר ובטיחות מתקדמות; בין היתר מוצעות מעתה כסטנדרט מערכות בקרת העברת הכוח אל הגלגלים (PPC) – מערכת המאפשרת מעבר קל ובטוח בין סוגי נסיעה שונים (שטח וכביש); מערכת עזר לבלימה מהדור העדכני ביותר; מערכת לשליטה בלחץ האוויר בגלגלים – גם תוך כדי נסיעה מתוך הקבינה (סטנדרט רק בגרסאות עבודות העפר וה-SLT); מצלמות במקום מראות קלאסיות; אפשרות להינע פלנטרי; מגוון עצום של סוגי צמיגים – "מהמפעל", לבחירה, וכך גם חישוקים, בכלל זה לתנאי קיצון; שני סוגי שיכוך – עם בולמי אוויר או רק קפיצי פלדה, ועוד.

מרצדס ארוקס החדשה

מרצדס ארוקס החדשה

חיצונית ההבדלים בין הארוקס החדש לדגם היוצא הם קוסמטיים קלים, אך נציין את הפגוש הקדמי החדש, שלמרות עיצובו הדומה לזה המוכר, הוא עשוי כמה וכמה חלקים במטרה להקל ולהוזיל תיקון או החלפה בעת הצורך – ייתרון משמעותי עבור משאיות המבלות זמן רב בשטח ובדרכים קשות לתנועה.
לקוח מרצדס ארוקס יכול לבחור מבין 3 סוגי מנועים (7.7, 10.7, 12.8 או 15.6 ליטר נפח, כולם 6-צילינדריים) בטווח ההספק שבין 238 ל-625 כ"ס ומומנט מרבי שבין 102 ל-306 קג"מ, בקירוב). היצע תיבות ההילוכים כולל תיבות אוטומטיות מסדרה PowerShift 3 העדכנית של מרצדס, עם 8, 12 או 16 הילוכים. תיבות אלו כוללות גם – בהתאם לגרסה – מצבי 'חיסכון', 'כוח' ו'שטח'.
היצע הגרסאות כולל את הקומבינציות האפשריות בין כמה סוגי הינע – מ-2×4 ועד 8×8, וכל מה שביניהם, כמה סוגי קבינות (וכמה רמות אבזור לבחירה), כמה אפשרויות של תיבות הילוכים, כמה סוגי מרכב שונים – מסוס גורר, עבור במוביל עפר ועד לבסיס למרכבים מיוחדים למגוון יישומים.
משאיות מרצדס מיובאות לארץ על ידי חברת כלמוביל מראש העין