הומבאור HTS 40K

מובילי הצמ"ה הקל של Humbaur

הומבאור HTS 40K

הומבאור HTS 40K

הומבאור (Humbaur) הגרמנייה משיקה צמד נגררים חדש המיועד להובלת ציוד מכני הנדסי קל עד בינוני; הדגם הראשון הוא מסוג סמי טריילר ומכונה HTS 40K והוא נשען על לא פחות מ-20 גלגלים (5 סרנים עם 5 זוגות של גלגלים כפולים היושבים על בולמי אוויר), כאשר שני הסרנים האחוריים ניתנים להיגוי. המשקל הכולל המותר בתצורה הבסיסית עומד על 52 טון, כאשר ניתן להגיע עם שינויים וחיזוקים מתבקשים עד ל-60 טון. משקל הנגרר נטו עומד על 10.5 טון (בתצורתו הבסיסית).
רצפת הנגרר המרכזית היא באורך 913 ס"מ וברוחב 254 ס"מ. גודל רצפת ה'גשר' הקדמי הוא אורך של 350 ס"מ, ורוחב של 254 ס"מ. שלדת הנגרר עשויה פלדה מגלוונת וגובה רצפתו הוא 79 ס"מ בלבד. בין יתר אמצעי הבטיחות של הנגרר החדש מוצעת מערכת עזר לבלימה ומערכת למניעת נעילת בלמים.

הומבאור HBTZ Tridem

הומבאור HBTZ Tridem

נגרר חדש נוסף שתוכנן במיוחד לשמש להובלת צמ"ה ומיכון חקלאי הוא ה-HBTZ Tridem. בהומבאור טוענים כי מדובר באחד הנגררים המאסיביים והקשיחים המוצעים בשוק ביחס שבין משקלם העצמי וגודלם, לבין יכולת ההעמסה שלהם. נגרר זה תוכנן להקל את הובלת הציוד הכבד בתנועה צפופה, בכבישים צריך, משופעי פניות ובקיצור – בתוך הכרך הצפוף והקשה לניוד. ה-HBTZ Tridem נשען על 3 סרנים והוא מוצע בשתי גרסאות: עם משקל כולל של 24 טון, או 30 טון. נגרר זה כולל רמפות העלאת והורדת ציוד אינטגראליות, מדופנות עץ; שפע אמצעי עיגון וקשירה חיצוניים ופנימיים; 6 דפנות הניתנות לקיפול או להסרה; מתלים הנשענים על בולמי אוויר; מבנה המתאים לציוד כבד הן הנשען על גלגלי גומי והן הנע על זחלי מתכת ועוד. כאופציה מוצעת עבור נגרר זה האפשרות לקבל סרן אחורי הניתן להיגוי. יבואנית הומבאור לארץ היא חברת האחים ניסנבוים מיבנאל.