עסקת ענק: ZF קונה את Wabco

מטה ZF בעיר Friedrichshafen שבדרום גרמניה

מטה ZF בעיר Friedrichshafen שבדרום גרמניה

עסקת השנה בעולם הרכב הכבד? ענק הטכנולוגיה הגרמני ZF, מספקי החלקים, המערכות והציוד הגדולים בעולם הרכב, מודיע על רכישת ענק נוסף בתחום – Wabco האמריקאי. היקף העסקה המדווח עומד על 7 מיליארד דולר. נזכיר כי ZF ו-Wabco פועלות יחד במגוון שיתופי פעולה מזה שנים, ובהצלחה רבה.
ל-Wabco יתרון טכנולוגי על פני ZF בכל הקשור לידע ולטכנולוגיה העוסקים במערכות בלימה מתקדמות, מערכות בטיחות מגוונות ואלקטרוניקה ומחשוב בתחומים אלו. עבור ZF מהווה רכישת Wabco מהלך מתבקש, שיעזור לקונצרן הגרמני הוותיק לעבור בהצלחה אל עידן הטכנולוגיה המתקדמת במערכות בלימה, בטיחות וכיו"ב. ZF חזקה יותר בתכנון ובנייה שלדות ומכלולי שלדה, מערכות היגוי, גלגלי שיניים (תיבות הילוכים, מערכות העברת כוח) ועוד.
ZF, או בשמה המלא – ZF Friedrichshafen, מגלגלת מחזור מכירות שנתי של כ-37 מיליארד יורו והיא נחשבת ספק המכלולים לתעשיית הרכב השני בגודלו בעולם. החברה עוסקת במגוון רחב מאוד של תחומים, כאשר העיקריים שבהם הנם בתחומי מערכות ההינע למגוון סוגי כלי רכב, כלי שיט ומטוסים, מערכות היגוי והעברות כוח. ZF הוקמה ב-1915 כיצרנית המספקת גלגלי שיניים לתעשיות הרכב, כלי השייט והמטוסים.
Wabco היא חברה אמריקאית, כאמור, שמחזור מכירותיה עומד על כ-2.8 מיליארד דולר. עיקר התמחותה הוא בפיתוח וייצור מערכות בלימה אלקטרוניות, מערכות הינע, מתלים ומכלולי מערכות מתלים ומערכות בקרה שונות עבור תעשיית הרכב המסחרי והכבד. יצוין כי Wabco ייצרה את מערכות בלימת האוויר הראשונות בעולם כבר ב-1870, עבור רכבות.

מרכז Wabco במישיגן, ארה"ב

מרכז Wabco במישיגן, ארה"ב

"איחוד הכוחות של שתי החברות מעתה ייצרו גוף עולמי מוביל טכנולוגית, שיוכל לעצב את עתיד הטכנולוגיה המתקדמת ברכב מסחרי" אמר עם ההודעה לעיתונות ז'אק אסקולייה, יו"ר Wabco. "אנו רואים בתחומי הנהיגה האוטונומית, בתקשורת בין כלי הרכב ובהורדה מתמדת של הוצאות התפעול והדלק את עיקר פעילותנו בעתיד", הוא מסכם, ובעצם מרמז לגבי הכיוון העתידי של הקונצרן המשותף. על האינטרס של Wabco בעסקה, המתיישב היטב עם האינטרסים של ZF אמר אסקולייה כי "התעשייה שלנו (רכב כבד ומסחרי, ד.ש.) תתמודד עם קשיים אסטרטגיים חדשים וברמות שלא הכרנו, וזאת בשל כניסת מתחרים משמעותיים ורבי עוצמה לתחום – שאינם מעולם הרכב. המשמעות מבחינתנו היא כניסת טכנולוגיות, שיטות שיווק ותמחור, היצע וכיו"ב גורמים חדשים לתחרות בסגמנט, והחיבור בין שתי החברות יאפשר התמודדות נכונה וחכמה בשוק המשתנה". ב-Wabco מתכוונים להגדיל באופן משמעותית את תקציבי הפיתוח והמחקר, במטרה להמשיך ולהוביל את השוק מבחינה טכנולוגית, ולהתאים עצמם להתפתחות הטכנולוגית המהירה בתחום. העסקה תושלם עד לסוף 2020.