יש גם מיצובישי פוסו כבדה…


מיצובישי-פוסו (Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation בשמה המלא) היא יצרנית משאיות ואוטובוסים יפנית השייכת לקונצרן דיימלר הגרמני, יצרן הרכב הכבד והמסחרי הגדול בעולם. מיצובישי-פוסו מוכרת באירופה ובארה"ב (כמו גם אצלנו) כיצרנית משאיות קלות ובינוניות בעיקר, אך ארסנל המוצרים שלה כולל גם משאיות כבדות יותר, שעד כה כמעט ולא היו מוכרות ב'מערב'.
זה עתה משיקה מיצובישי-פוסו בבריסביין שבאוסטרליה את ה-Shogun, משאית שהוצגה בתצורת סוס גורר והמוגדרת כ-heavy-duty שנועדה להתחרות עם מיטב המשאיות הכבדות בשוק. ההשקה באוסטרליה (ובמקביל בניו זילנד) היא אמנם רחוקה מאירופה ומארה"ב, אך מדובר במשאית 'מערבית' לכל דבר, העומדת בתקינה האירופאית (Euro-6) והאמריקאית המחמירות, כך שלמעשה היא יכולה להימכר גם בשווקים אלו. נזכיר כי מיצובישי-פוסו מציעה מזה שנים משאיות כבדות בשווקי המזרח אך אלו נעדרות היו את התקינה המערבית, וה-Shogun החדשה היא סנונית ראשונה בתחום זה. ממיצובישי-פוסו מדגישים כי המשאית החדשה עברה עשרות אלפי קילומטרים של מבחנים בתנאי קיצון באוסטרליה, לפני שהבשילה לכדי השקה רשמית.

מיצובישי פוסו Shogun תחת צבעי הסוואה בעת המבחנים שבוצעו באוסטרליה לאורך למעלה מ-50,000 ק"מ בתנאי קיצון

מיצובישי פוסו Shogun תחת צבעי הסוואה בעת המבחנים שבוצעו באוסטרליה לאורך למעלה מ-50,000 ק"מ בתנאי קיצון

מיצובישי-פוסו Shogun מונעת על ידי מנוע מרצדס OM470 מתקדם בנפח 11.0 ליטר, בקירוב. החברה לא מפרסמת מפרט טכני מדוייק או ביצועים, ובתוך כך גם לא את נתוני ההספק. מהחברה נמסר כי המנוע החדש מציע הספק גבוה משמעותית מהספקי המנועים בדגמים קודמים של סדרה זו, במקביל לירידה חדה בצריכת הדלק ובפליטת המזהמים. הכוח מועבר מהמנוע אל הגלגלים האחוריים באמצעות תיבה אוטומטית עם אפשרות להעברה ידנית עם 12 הילוכים (ShiftPilot). רמות האבזור והציוד הבטיחותי מהוות אף הן סטנדרט חדש עבור משאית זו, עם מערכות המוצעות ללא תוספת תשלום דוגמת בקרת שיוט אדפטיבית (המתאימה עצמה לתנאי הדרך והתנועה), מערכת לשמירת נתיב הנסיעה המבוקש, מערכת 'עצור וסע' לחיסכון בדלק ופליטת גזים רעילים, מערכת אוטומטית לבלימת חירום, מצב "זחילה" בגיר, המאפשר מהירויות סופר-איטיות כאשר יש צורך בכך (ריתום, חנייה מדוייקת, מטען חורג וכיו"ב) ועוד.
בשלב זה לא ידוע על כוונה מצד מיצובישי-פוסו לשווק את המשאית החדשה באירופה או בצפון אמריקה, אבל ה-Shogun החדשה היא המשאית הכבדה הראשונה של המותג המתאימה לכך.