Hennessey Goliath 6x6

טנדר-העל במהדורה חדשה (וידאו)

Hennessey Goliath 6x6

Hennessey Goliath 6×6

סדנת הנסי האמריקאית, או בשמה המלא Hennessey Performance Engineering, היא מסדנאות השיפורים הנודעות בעולם; ג'והן הנסי, מייסד החברה, החל בשיפור מכוניות ממגוון תוצרים אך עם דגש על אמריקאיות ב-1991, ומאז הלך שמו לפניו בעיקר בגלל הטירוף, הביצועים וגם שבירת אי אלו שיאים. בין היתר ייצרה הסדנה מספר פעמים בעבר יצירות משלה, על בסיס מכוניות ספורט מוכרות, ששברו שיאי תאוצה ומהירות שהוכרו אף על ידי ספר השיאים של גינס.

Hennessey Goliath 6x6

Hennessey Goliath 6×6

בעבר כבר סיפרנו לכם על כמה מגרסאות ה-VelociRaptor, בהן ה-VelociRaptor 600 עם ארבעת הגלגלים, אך גם על האחים היותר מופרעים במשפחה, עם שישה גלגלים, דוגמת ה-Velociraptor 6×6 המבוסס על הפורד F-150 מ-2016 ועל ה-Hennessey Goliath 6×6 מסוף 2018, המבוסס – לראשונה שלא על בסיס פורד אצל הנסי – על טנדר שברולט סילבראדו.
עכשיו משיקה הסדנה מטקסס את גרסת ה- Goliath 6×6 העדכנית והחדשה לשנה זו, והיא שוב מתבססת על הסילברדו, שוב מונעת בכל ששת גלגליה ולמעשה – נותרה דומה למדי לגרסה הקודמת של המפלצת. למעשה, רוב המפרט נותר זהה, ועיקר השינויים מתמקדים בחזית – שהפעם נשמרה לטובת סממני הזיהוי של שברולט, בכלל זה הסמל, הצביעה שונה ועיצוב הפנים קיבל כמה עדכונים; המרכב הוגבה בכ-20 ס"מ גם ההספק – 450 כ"ס בגרסת ה"בסיס" ו-750 כ"ס בגרסה מגדש-העל ה"בריאה" יותר – נותר דומה, וכך גם המחיר: 375,000$. כהתחלה.

Hennessey Goliath 6x6

Hennessey Goliath 6×6

אז למה אנחנו מטרידים אתכם עם הזוטות האלו? בעיקר כי זה ייצור מטורף. אין ספק שה- Goliath 6×6 לא יעשה מהפיכה בעוולם הטנדרים לעבודה או אפילו אצל חובבי הפנאי והביצועים, בין היתר כי הייצור יוגבל ל-24 יחידות בלבד. מה הוא כן יעשה? יוציא ת'לב לכל חובב טנדרים שריריים ותפוחים באשר הם, והוא יעניק את אותה התחושה המוזרה והייחודית שיכיר רק מי שיושב בקבינה של הדבר הזה במפגשי רמזור; טנדר שלא מתווכחים איתו…