מיצובישי פוסו – הדור הבא

ה-Fighter הותיק של מיצובישי פוסו – האח הגדול של הקאנטר – מושק בדור חדש לגמרי. הנה כל מה שכבר ידוע

מיצובישי פוסו Fighter

מיצובישי-פוסו (Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation בשמה המלא), יצרנית משאיות ואוטובוסים יפנית הנמצאת בבעלות קונצרן דיימלר הגרמני, חושפת את הדור הבא של משאיות החלוקה הבינוניות שלה – הפוסו Fighter (כושר העמסה של 7-10 טון, בקירוב. משקל כולל של 10-25 טון). הפייטר ממוקמת כ'אחות גדולה' לקאנטר (Canter) הקומפקטית יותר. הדור השני, היוצא, הוצג ב-1992 ועתה, כאמור, מגיע הדור הבא, החדש לגמרי.

הבולט מכל, תרתי משמע, הוא העיצוב החדש, המיישר קו עם קו העיצוב העדכני של פוסו. המשאיות תוצענה במגוון רחב של גרסאות מרכב ושלדה, כולל גרסאות כפולות הנעה, ועם מנוע 6 צילינדרים בנפח 7.5 ליטר המוצע – בשלב זה – בשלוש רמות הספק: 242, 251 או 283 כ"ס. בעתיד ייתכן ויצטרף מנוע קומפקטי – וחסכוני יותר, אודותיו בשלב זה לא ידוע הרבה.

מיצובישי פוסו Fighter

הדגש העיקרי שהושם בהליך פיתוח הדור הבא של הפייטר הוא בהוספת האלקטרוניקה והמחשוב לטובת מערכות בטיחות ועזר. שאיות אלא תצויידנה כסטנדרט במערכת הטלמטיקה המתקדמת של מיצובישי-פוסו Truckonnect, שגרסאות דומות לה מוצעות גם במשאיות מרצדס. מערכות אלו מתיימרות לאפשר תקשורת יעילה ביין המשאית לבעליה ולנותן השירות, בכלל זה עם התרעות עתידיות ויכולת תכנון עתידי של טיפולים ותחזוקה.

מערכת Active Sideguard Assist היא אופציונלית, ותפקידה למנוע פגיעה בהולכי רגל או רוכבי דו-גלגלי מצדו הנגדי לנהג של המשאית. מערך גלאי ראדאר מתריע בקול בפני הנהג על התקרבות או הימצאות הולך רגל/רוכב בשטחים מתים עבורו, ומגיע עד כדי התרעה קולית רועשת במידה והנהג לא מגיב.

מערכת ה- AMB plus היא סטנדרט והיא מערכת למניעת התנגשות חזית-אחור. מערכת זו מחברת בין ראדאר הממוקם בחזית המשאית לבין הבלמים, והיא "לוקחת את המושכות לידיה" במידת הצורך, כאשר הנהג לא מגיב מהר מספיק להתרעות בפני הסכנה שהיא משמיעה – עד לכדי עצירה מוחלטת.

בנוסף מותקנות במשאיות מערכות ESP (בקרת יציבות) ו-LDWS (שמירה על נתיב הנסיעה המבוקש) כאבזור בטיחות סטנדרטי.

בשלב ראשון הוחל זה עתה בשיווק ומכירות המשאית ביפן, כאשר עוד לפני סוף שנה זו תוצענה גרסאות רלוונטיות לשווקי אירופה, צפון אמריקה, אוקיאניה ועוד. לא ידוע בשלב זה על כוונה להציע סדרה זו גם בישראל. יבואנית מיצובישי-פוסו לארץ היא חברת כלמוביל מראש העין.