משאית העתיד של יונדאי

יונדאי מאמינה בטכנולוגיית תא הדלק ומשיקה משאית חשמלית מתקדמת בארה"ב שיורשותיה מתוכננות להגיע לייצור סדרתי

hyundai HDC-6 Neptune

יונדאי חושפת משאית קונספט עתידנית המגלה כיוון אפשרי של המותג הקוריאני לדרך בה הוא רואה את תחום התובלה היבשתית בעתיד. מדובר במשאית המכונה HDC-6 Neptune Concept והנעה באמצעות כוח חשמל המופק בשיטת תא דלק (hydrogen fuel cell). יונדאי הציגה את הקונספט העתידני בשבוע שעבר במסגרת תערוכת רכב מסחרי ומשאיות באטלנטה, ארה"ב, תוך הצהרה במקביל על כוונה להיכנס לשוק המשאיות הכבדות בארה"ב בעתיד הקרוב – לאו דווקא עם משאית חשמלית.

hyundai HDC-6 Neptune

נזכיר כאן כי יונדאי משווקת בשווקים מסויימים כבר מזה כמה שנים משאיות כבדות, בראשן היונדאי Trago ודוברי החברה כבר הודיעו לא מכבר על הכוונה לחשמל את כל צי כלי הרכב המסחריים והכבדים שלה עד לשנת 2025 – הצהרה בהחלט יומרנית, בהתחשב כי מדובר בפרק זמן כה קצר. מכאן ניתן בהחלט להתייחס למשאית התצוגה החשמלית החדשה כאל משהו שהוא מעבר לקוריוז, ואך סוג של רמז לעתיד לבוא.

hyundai HDC-6 Neptune

המשאית העתידנית שהושקה היא מסוג 'טרקטור' גורר עם נגרר – כאמור מדרגה 8 (Class 8) האמריקאית, מה שאומר: משקל כולל מותר של 15.0 טון ומעלה. מערכת תא הדלק מהווה המשך פיתוח של מערכות דומות שנוצרו עבור כלי הרכב הפרטיים טוסון ונקסו, עם התאמות נדרשות כמובן. בשלב זה לא נמסרו כל פרטים טכניים, ביצועים, עלויות או צפי לייצור סדרתי, אך נמסר כי המשאית שהוצגה היא אמיתית – קרי, נוסעת ומשמשת כפלטפורמה לניסויים להמשך פיתוח. למרות ההשקה בארה"ב והכוונה להיכנס לשוק זה – שוק המשאיות הגדול בעולם – נמסר כי הסכם המכירה והשיווק הראשון של משאיות תא דלק חשמליות נחתם עם שוויץ, שכבר נתנה אישורה לשיווק ומכירת לא פחות מ-1,600 משאיות חשמל על בסיס תא דלק מבית יונדאי בשנים הקרובות.

ניתן לצפות כי במהלך השנים הקרובות נראה מעת לעת גרסאות מעודכנות ומתקדמות יותר ויותר של המשאית, עד לכדי ההבשלה לייצור סדרתי המתוכנן, כאמור, לכל המאוחר לשנת 2025.

hyundai HDC-6 Neptune