וולוו מחשמלת את הכבדות

וולוו מתחילה בבחינה בתנאי אמת של משאיות חשמליות על בסיס הסדרות FL ו-FE

וולוו השבדית חושפת משאיות קונספט (אבות טיפוס) חשמליות כבדות, קרי: לעבודה בענפי התשתיות, עבודות העפר והובלה בינעירונית. וולוו כבר מציעה אי אלו משאיות חשמליות, אך אלו קלות וקטנות יותר, והמיועדות בעיקר לשימוש בתוך ערים, או מהן ואליהן. בוולוו מאמינים – והם לא היחידים – שבתחום ההובלה הכבדה היבשתית הולך ומפנה מנוע הבעירה הפנימית המזהם והמרעיש את מקומו למערכות הינע חשמליות – נקיות לחלוטין ושקטות הרבה יותר. כמובן שגם נושא התחזוקה והעלויות מהווה שיקול מרכזי בפיתוח משאיות כבדות חשמליות, וכאשר מרחק הנסועה השנתית הממוצעת, למשל, עבור משאית בינעירונית באירופה עומד על 80,000 ק"מ למשאית, מדובר באינספור קילומטרים שיכולים להיגמע באופן חסכוני בהרבה מהמוכר כיום ממנועי הדיזל, בנוסף לחיסכון בזיהום האוויר הסביבתי וברעש.

בוולוו מתייחסים בשלב ראשון לשני דגמי משאיות כבדות הפועלות על חשמל – כולן בשלב זה מבוססות ברמה כזו או אחרת על משאיות סדרתיות מוכרות: וולוו FL ו-וולוו FE שגרסאותיהן החשמליות נקראות Volvo FL Electric ו-Volvo FE Electric (ראו בתמונות). הגרסה החשמלית של ה-FL מותאמת לעבודות עפר ונשענת על 4 סרנים. הוולוו FE החשמלית היא בתצורת סוס גורר. שתי הגרסאות קיבלו עיצוב חזית שונה ומבדל אך עדיין קל לזהות את המקור עליו הן מתבססות. וולוו לא שחררה כל פרט החושף ביצועים, סוגי מנוע, הינע, זמן עבודה בין טעינות או זמני טעינה נדרשים.

וולוו דיווחה כי חתמה על הסכם שת"פ עם מספר לקוחות נבחרים ברחבי אירופה, שיקבלו לידיהם אבות טיפוס של המשאיות החשמליות לבחינה וניסוי בתנאי אמת, ותחת פיקוח מלא מצד וולוו, במטרה לבחון תקלות, בעיות, נקודות תורפה וכיו"ב. בסיום אותה התקופה – כאשר עד כה לא נמסרו מועדים מתוכננים – בכוונת וולוו להגיע לכדי בשלות מכאנית ולהתחיל בייצור סדרתי (גם) של משאיות חשמליות כבדות.