המשאית החשמלית של טויוטה

טויוטה עולה שלב בפיתוח המשאית החשמלית שלה – הפעם בשיתוף חברת הבת Hino

טויוטה עובדת מזה מספר שנים על משאית כבדה המונעת בחשמל, כאשר השיטה שלה מתבססת על טכנולוגיית תא דלק (Fuel Cell); אב טיפוס ראשון הוצג כבר לפני 3 שנים (ראו כאן והסבר קצר על טכנולוגיית תא הדלק תמצאו כאן) בארה"ב – ככל הנראה שוק היעד העיקרי למשאית כזו מתוצרת טויוטה, ועתה נראה כי הפיתוח עולה שלב ומתכנס לקראת השקת אב טיפוס המיועד לייצור סדרתי. בשלוש השנים האחרונות פועלות מספר משאיות פרי פיתוח טויוטה המתבססות על טכנולוגיית תא דלק באיזור לוס אנג'לס בתנאי אמת, וככל הנראה מסתיים עתה שלב הניסויים הזה.

טויוטה, באמצעות חברת הבת Hino (חטיבת הרכב המסחרי בקונצרן), חושפת משאית כל-יפנית בה מיושמת טכנולוגיית תא הדלק – הינו Profia במקרה זה, בניגוד לבחינות בארה"ב שבוצעו עם משאיות מוסבות מתוצרת קנוורת'. הינו Profia החשמלית היא באורך כמעט 12 מטרים ומשקלה 25 טון. היא כוללת צבר סוללות ליתיום-איון נטענות ומיכל מימן דחוס בלחץ גבוה המבטיחים טווח נסיעה של "כ-600 ק"מ – בשילוב נסיעה בינעירונית בכביש מהיר ונסיעה בתוך העיר", לדברי טויוטה. המשאית מתוכננת לשמש כמשאית חלוקה עירונית/בין עירונית ושלב הניסוי בפועל, בתנאי אמת, יחל בקרוב ביפן. מטויוטה ו/או הינו לא נמסרו תוכניות לגבי סיום הבחינה והניסוי והמעבר לשלב הבא – ייצור סדרתי, שיווק ומכירות הגרסה המוגמרת בשוק.