פרטים ראשונים: טויוטה היילקס חדש ל-2021

כל הידוע עד כה על הטנדר הוותיק של טויוטה שיוצע במהדורה חדשה לגמרי לקראת 2021

טויוטה היילקס 2021

טויוטה נמצאת בשלבי הפיתוח האחרונים של היילקס חדש לגמרי – הטנדר הוותיק והחשוב ביותר בהיצע ענקית הרכב היפנית. תמונות ופרטים שדולפים (או שמה "דולפים", עם יד מכוונת?…) מאתר חובבי טויוטה סמי-רשמי, הידוע בקשריו האמינים בתוך טויוטה, נראים כדבר האמיתי וכאותנטיים בהחלט. יחד עם מידע נוסף שהגיע אלינו מאתרי רכב נוספים בעולם, מצטיירת תמונה די ברורה של הדור הבא של הטויוטה היילקס אותה ננסה לרכז כאן עבורכם. על פי אותם המקורות עובדים בטויוטה מזה שנתיים על אבות הטיפוס של ההיילקס החדש, במגוון תנאי סביבה ומבחן, והכוונה להשיק את המוצר המוגמר עוד במהלך שנה זו – ככל הנראה ברבעון האחרון שלה.

העיצוב הוא חדש, ללא ספק; אמנם הקווים המוכרים השתמרו בעיקרם, אך למרות זאת שפע העדכונים הקלים יוצרים יחד תמונה של טנדר חדש. השינוי הגדול ביותר הוא מטבע הדברים בחזית, שכולה עוצבה מחדש; הפנסים החדשים מתבססים על תאורת האלוגן בשילוב LED, כאשר ככל הנראה בגרסאות המאובזרות יותר תתבסס כלל התאורה על טכנולוגיית ה-LED. למי שזה חשוב – היצע אופציות הצביעה יגדל בעוד שלוש אפשרויות: אדום בוהק, ברונזה וכחול כהה.

טויוטה היילקס 2021

דגש רב יושם בהיילקס הבא על הנוחות ותנאי המחייה של הנוסעים; כטנדר שנחשב תמיד כסמל האמינות והשרידות, אך ככזה שפחות הצטיין בפינוקים עבור נוסעיו, מדובר במהלך משמעותי של "שינוי כיוון". על פי המידע שפורסם עוברת הקבינה – בשלושת המרכבים, שיישארו כפי שהיו: חד, אחת וחצי ודאבל קבינה – שדרוג משמעותי בכל הקשור להנדסת האנוש ולאבזור. אמנם במבט ראשון נראה כאילו העיצוב הבסיסי נותר זהה, והוא אכן כזה, אבל כל המכלולים, החלקים והחומרים תוכננו מחדש מתחת לפני המראה הדומה: הכיסאות, לוח מחוונים, הדיפונים האיכותיים יותר, הבידוד טוב יותר, עוד תאורה (כולל תאורה לדלתות) וכיו"ב. בנוסף – רשימת התוספות תהיה ארוכה מתמיד והודות לכל אלו יחד אמור ההיילקס הספרטני ליישר סוף סוף קו עם טנדרים מודרניים מתחרים ומפנקים יותר. יחד עם זאת, מדווח כי ההיילקס יוצע גם במהדורתו החדשה בגרסאות בסיס פשוטות, בעיקר עבור הנדרשים בראש ובראשונה ובפרט ליכולות העבודה שלו, ומחפשים רכב בסיסי ככל הניתן בעלות מינימאלית, כמו גם בגרסאות מוקשחות לנדרשים לעבוד בעיקר בשטח (לגרסאות ההינע הכפול בלבד).

שמועות ברשת מדברות על הכוונה להציע – לראשונה עבור ההיילקס – גם 'גרסת ביצועים' משופרת, 'מהמפעל'. ככל הנראה מדובר יהיה במנוע חזק במעט מהמנוע החזק כיום בהיצע (175 כ"ס), מתלים משופרים ומוגבהים, תיבת הילוכים המכויילת שונה, בלמים חזקים יותר ושינויים עיצוביים שיבדילו גרסה זו מהיתר. כאמור – מדובר בשלב זה בשמועות שאינן מבוססות, ובמידה וגרסה כזו תוצע – עוד לא ברור באילו שווקים תימכר.

טויוטה היילקס 2021 – המנועים יישארו כנראה ללא שינוי

לגבי המנועים – ככל הנראה לא נראה שינויים משמעותיים בסעיף זה, למעט, כאמור, הסיכוי שתוצע גם גרסת ביצועים שלגביה עוד אין פרטים. טויוטה היילקס 2021 תוצע ככל הנראה עם אפשרות בחירה בין שלושה מנועים: בנזין 2.7 ליטר עם 165 כ"ס, ושני דיזלים – 2.4 ו-2.8 ליטר – עם 147 ו-175 כ"ס, בהתאמה. היצע תיבות ההילוכים יצטמצם לשתיים, שתיהן עם שש מהירויות – האחת ידנית והשנייה אוטומטית.

לאחר ההשקה הרשמית נקבל את כל הפרטים המלאים, כמו גם תחילת שיווק ומכירות, וכמובן – מחירים