משאיות כבדות: שת"פ דיימלר-וולוו

לראשונה ישלבו שני המתחרים המרים מגרמניה ומשבדיה ידיים במטרה לפתח יחד מערכות הינע מתקדמות (בטכנולוגיית תא הדלק) למשאיות ולאוטובוסים

המתחרים המרים בתחום הרכב הכבד והאוטובוסים – דיימלר הגרמני ו-וולוו השבדי – הודיעו על שיתוף פעולה היסטורי ביניהם ועל איחוד כוחות בפיתוח מערכות הינע מתקדמות על בסיס טכנולוגיית תא הדלק (Hydrogen, "מימן"). ההסכם הסופי והקובע ייחתם במהלך הרבעון השלישי השנה, קרי – החל מבעוד שבועות ספורים, והוא מבוסס על חלוקה שווה בהוצאות הפיתוח – 50:50.

נציין כי למרות השותפות באותו השם ובאותו הלוגו, חטיבת המכוניות של וולוו כבר אינה בבעלות שבדית, והיא כיום בבעלות ג'ילי הסינית, בעוד שוולוו-משאיות נותרה שבדית והיא ממוקמת כיום כיצרנית השנייה בגודלה בעולם בתחום המשאיות הכבדות – שנייה לדיימלר, שהיא המובילה העולמית מזה שנים.

מרצדס סיטארו המונע באמצעות טכנולוגיית תא דלק

ההסכם בין דיימלר לוולוו מוגדר כ"שיתוף פעולה בפיתוח וייצור בקנה מידה גדול של מערכות תא דלק (Hydrogen) להינע משאיות, אוטובוסים ולשימושים נוספים", כאשר צמד המילים האחרון מותיר הרבה אפשרויות ואופציות על השולחן. המשמעות היא שככל הנראה שתי הנהלות הקונצרנים רואות בטכנולוגיית תא הדלק פוטנציאל ממשי להינע עתידי של משאיות, ובשל כך הוחלט לאחד כוחות, למרות התחרות בין הקונצרנים, בכדי לחסוך את עלויות הפיתוח האדירות, כמו גם להבטיח מוצרים איכותיים ומתקדמים ככל הניתן בזכות סיעור המוחות המשותף. המהלך לווה ברכישה סמלית של וולוו מחצית ממחלקת פיתוח תאי הדלק שכבר פעילה בדיימלר בעבור סכום של 652,000$, כך שמרגע הרכישה החברה הפכה למשותפת בחלקים שווים לשני הקונצרנים.

בכיר בדיימלר הסביר כי לתפיסת קברניטי שני הקונצרנים יחד מהווה שיטת הינע זו ייתרון משמעותי עבור משאיות כבדות המשנעות משקלים כבדים למרחקים ארוכים. דיימלר עוסקת בתחום למעלה משני עשורים ומבין השורות ניתן להבין כי מהצד הטכנולוגי של מצדדי שיטה זו מדובר בפתרון ביניים יעיל ונוח למעבר ממנוע הדיזל הקלאסי אל ההינע החשמלי הטהור, בעיקר בגלל המהירות בה ניתן להגיע לגמר פיתוח מנועים מוכנים לייצור, יעילים ומשתלמים כלכלית.

מרכז הפיתוח המשותף ימוקם בגרמניה, כך סוכם בין הקונצרנים, כאשר ייצור המנועים המשותף יבוצע במפעלים שיוקמו לשם כך בקנדה ובגרמניה.