פיאט דוקאטו חשמלי יוצא לדרך

כשנה לאחר החשיפה הראשונה נחשף הפיאט eDucato באופן רשמי, ושיווקו יחל עוד במהלך שנה זו. היכנסו לפרטים

פיאט eDucato יוצע בשלב ראשון בשלוש תצורות מרכב: שלדה להתקנת ארגז או מרכב ייעודי, ואן סגור למטען או ואן עם חלונות להסעת נוסעים. בהמשך צפויה גם גרסה שתשמש בסיס ל'מוטור-הום'

לפני כמעט שנה חשפנו כאן באתר פרטים ראשונים של הגרסה הכל-חשמלית של הפיאט דוקאטו. עתה מגיעה החשיפה הרשמית והמלאה, עם כי עדיין יידרשו כמה חודשים עד שהמכירות יחלו במלואן, וה-eDucato – זה שם הגרסה החשמלית – יוצע באמצעות כל סוכני פיאט באשר הם.

יש לציין כי הדוקאטו הוא מכלי הרכב המסחריים המצליחים ביותר באירופה, ולכן לא פלא שחשיפת הגרסה החשמלית שלו מעוררת לא מעט תשומת לב וציפיות. בנוסף, סגמנט כלי הרכב המסחריים הוא מהצומחים הכי מהר בימינו, בעיקר בשל העלייה המתמדת בשילוח היבשתי, כאשר החשמליים שבהם הם בעלי הפוטנציאל המבטיח ביותר בשל תקנות זיהום האוויר והרעש ההולכות ומחמירות, בעיקר במרכזי ערים באירופה.

פיאט eDucato

פיאט eDucato יוצע באותן הגרסאות כפי שאנו מכירים את דגמי הדוקאטו הסטנדרטיים העדכניים, בעלי מנועי הבעירה הפנימית. זה אומר כמה מידות אורך וגובה, גרסאות סגורות ונוסעים וגרסאות שלדה כבסיס להתקנת ארגז או מרכב ייעודי. נפח ההטענה – בהתאם לגרסה – ינוע מ-10.0 עד 17.0 מ"ק ומשקל ההטענה המרבי יהיה קרוב לשני טון (1,950 ק"ג). בנוסף, יוכל הלקוח לבחור מבין שתי חבילות מצברים, לפי צרכיו: 47 קילו-ואט/שעה שמספיקים לטווח נסיעה של עד 220 ק"מ בין טעינות, או 79 קילו-ואט/שעה, המספיקים לטווח נסיעה מרשים בהחלט של עד 360 ק"מ.

בפיאט גאים בשימור מבנה המרכב כמעט ללא שינוי ביחס לדגמי המנועים הסטנדרטיים, וזאת הודות להצלחת המהנדסים למקם את המצברים ברצפת הרכב, מבלי שיתפסו מקום נוסף על חשבון נוסעים או מטען.

פיאט eDucato

המנוע החשמלי מציע עד 90 קילו-ואט (כ-122 כ"ס) ומומנט מרבי של 28.5 קג"מ. ההספק והמומנט הנמוכים יחסית מאפשרים אמנם האצה מעמידה ל-50 קמ"ש תוך כחמש שניות בלבד, אבל הגעה ל-100 קמ"ש יידרשו לא פחות מ-20 שניות של סבלנות, ואז – זהו. 100 קמ"ש היא המהירות המרבית אותה מציע הפיאט eDucato. מדובר בנתונים נחותים משמעותית ביחס לגרסאות הדיזל החזקות יותר של הדוקאטו, ולכן מותאם הפיאט eDucato יותר לעבודה בערים ופחות לסיעות בינעירוניות ארוכות.

כאמור, הדוקאטו החשמלי יחל להימכר עוד במהלך שנה זו (2020) כאשר היעד הראשון והעיקרי עבור אנשי השיווק של פיאט הוא שוק ציי הרכב וההשכרות. ככל הנראה תוצע במהלך השנה הבאה גרסת בסיס לבניית 'מוטור-הום' – שוק פעיל מאוד באירופה ובארה"ב, בו לפיאט דוקאטו הצלחה רבה מזה שנים ארוכות. מן הסתם תידרש גרסה כזו להציע טווחי נסיעה ארוכים משמעותית ממה שהמסחרית החשמלית החדשה מציעה כיום. בשלב זה לא ידוע מתי תייבא חברת סמל"ת – זכיינית פיאט בישראל – את ה-eDucato.

פיאט eDucato יציע עד 17 מ"ק נפח הטענה ועד 1,950 ק"ג משקל הטענה