מרצדס ויטו 2021

מרצדס משיקה גרסה חשמלית ומעדכנת את ההיצע של הויטו

מרצדס מעבירה את הויטו (Vito) סדרת רענון וטיפוח לקראת שנת הדגם 2021 שעיקרו קוסמטי. במבט ראשון קשה להבחין בעדכונים העיצוביים המינוריים – הן מבחוץ והן מבפנים, כאשר החדשות המשמעותיות יותר הן מתחת לפח. אז מה חדש בויטו המעודכן?

החדשה המשמעותית ביותר היא גרסה חשמלית המצטרפת להיצע המכונה e-Vito. מדובר בגרסה המיועדת להובלת נוסעים ופונה בעיקר אל שוק בתי המלון, המוניות וחברות ההסעה והיא מצטרפת לגרסאות חשמליות שכבר הוצגו שיועדו בעיקר להובלת טובין. מרצדס מבטיחה טווח מרבי של 420 ק"מ בין טעינות. המנוע החשמלי מיצר הספק רציף וקבוע של 70 קילו-ואט (כ-95 כ"ס) והוא מסוגל לייצר הספק מרבי בעת הצורך של עד 150 קילו-ואט (204 כ"ס). הגרסה החשמלית מונעת בגלגליה הקדמיים. הסוללות ממוקמות ברצפת הרכב ובטעינה מהירה ניתן להטעין תוך 80 דקות עד 80% מנפח הטעינה המרבי. כאופציה בתשלום נוסף מוצעת מערכת לטעינה מהירה ואז ניתן תוך 45 דקות בלבד להגיע ל-80% טעינה. מעמדת טעינה ביתית סטנדרטית יתמלאו המצברים ממצב מרוקן לגמרי למלא תוך 10 שעות. לויטו החשמלי מערכת להסבת אנרגיית הבלימה לטעינה חשמלית, כך שגם במהלך הנסיעה ניתן למלא את הסוללות כאשר תנאי הדרך מאפשרים זאת.

גרסאות ההינע האחורי מקבלות מנוע דיזל חדש (OM 654) המוצע בטווח ההספק שבין 136-239 כ"ס. מדובר במנוע המתיימרת קבוע סטנדרטים חדשים בסעיפי צריכת הדלק ופליטת המזהמים, והוא עומד כמובן בכל התקנים העדכניים ביותר בתחום. על פי מרצדס בכמה גרסאות של הויטו החדש המצויידות במנוע זה מדובר על ירידה משמעותית של 13% בצריכת הדלק. עוד חדשה עבור גרסאות ההינע האחורי היא תיבת הילוכים אוטומטית עם 9 הילוכים. גרסאות ההינע הקדמי מבלות אף הן מנוע מעודכן – דיזל 1.7 ליטר 4-צילינדרי שעבר סדרת שיפורים ועדכונים.

בשלב זה לא ידוע על הכוונה לייבא את הויטו החשמלי המעודכן לארץ. יבואנית מרצדס היא חברת כלמוביל