עסקת ענק לניקולא האמריקאית

ניקולא האמריקאית מדווחת על הסכם לייצור ואספקת 2,500 משאיות ייעודיות לפינוי אשפה. 1,000 כ"ס יספיקו?…

ניקולא (Nikola) האמריקאית, חברה צעירה המתמחה בתכנון וייצור טנדרים, רכבי פנאי ומשאיות חשמליות, ממשיכה לגדול ולהתרחב. לאחר שסיפרנו לכם כאן בתחילת השנה על מיזם משותף לה ולאיווקו האיטלקייה בדבר תכנון ופיתוח משאית חשמלית לשווקי אירופה – ה-Nikola TRE מודיעה החברה על מהלך נוסף שאמור להרחיב משמעותית את פוטנציאל הייצור ולמקם את החברה כמובילה בתחום המשאיות החשמליות כיום.

ניקולא וענק השירותים המוניציפליים ופינוי הפסולת האמריקאי Republic Services מאריזונה (המגלגל מחזור עסקי של כ-10 מיליארד דולר בשנה) הודיעו על חתימת הסכם ביניהן על פיו תייצר ותספק ניקולא 2,500 משאיות ייעודיות לפינוי אשפה, בתצורה ובעיצוב הדומים לתמונת אב הטיפוס שהחברה פרסמה. המשאיות אמורות לשמש רובן כולן כבסיס לדוחסני אשפה והן בנויות בהתאם למקובל בסגמנט זה בשווקים רבים – עם קבינה משוכה לפנים ומונמכת, שמאפשרת ניהוג משני הצדדים. ניסויים ובחינות בתנאי אמת צפויים להתחיל בתחילת 2022 ומסירת המשאיות בפועל מתוכננת להתחיל במהלך 2023.

על פי ניקולא תוצאנה המשאיות העתידיות עם מפרט והספקים חסרי תחרות. חבילת המצברים תציע ספיקה של 720 קילו-ואט/שעה וההספק של המנוע החשמלי – שיוגבל ל-1,000 כ"ס מרשימים ביותר. נזכיר שמשאיות לפינוי אשפה דורשות הספקים גבוהים – בעיקר בכדי להפעיל כראוי את מנגנון הדחיסה הדורש אנרגייה רבה ועם נתון זה מציעה ניקולא בערך פי שלוש הספק ביחס למשאיות דומות מסגמנט זה, המונעות דיזל או גז מעובה. יתרון ההספק אמור לאפשר עבודה מהירה יותר, אפס השפעה של תנאים טופוגרפיים על מהירות העבודה (הכוונה בעיקר לעליות) והכל ברמות רעש אפסיות ביחס למוכר ממשאיות עם מנועי בעירה פנימית, ולא פחות חשוב – ללא פליטת גזים מזהמים. בשלב זה לא נמסרו כל פרטים נוספים על המשאיות החדשות, מבחינת מרכב, מכלולים, פנים הקבינה ובעיקר – זמן פעולה בין טעינות וזמני טעינה. כל אלו יתפרסמו מן הסתם ככל שיתקרב מועד תחילת הייצור. ניקולא לא מיוצגת בישראל