מאק מתחילה ביצור סדרתי של משאית אשפה חשמלית

לאחר כמעט שנתיים בתנאי בחינה וניסוי מודיעה מאק האמריקאית על התחלת הייצור הסדרתי של ה-LR Electric

מאק LR Electric

מאק (Mack) האמריקאית חשפה במחצית 2019 משאית לפינוי אשפה על טהרת ההינע החשמלי תחת השם LR Electric – גרסה חשמלית של המשאיות מסדרה LR המשרתות מזה שנים גופים מוניציפאליים. מדובר במשאיות ייעודיות לעבודות אורבניות, וככאלו הן מצויידות בקבינה נמוכה, משוכה לפנים מעבר לציר הגלגלים הקדמיים. מאז החשיפה של אב טיפוס במהלך 2018, וחשיפת הגרסה המוכנה לייצור ב-2019 פעלו מספר משאיות מדגם זה בשירות כמה עיריות בארה"ב למטרות בחינה בתנאי אמת וליטושים אחרונים. עתה מודיעה מאק כי החינה הסתיימה בהצלחה והמשאית תיכנס לייצור סדרתי, כחלק מהיצע המשאיות של מאק.

מאק LR Electric

Mack LR Electric מצויידת בשני מנועים חשמליים המציעים יחד כ-350 כ"ס רציפים ואפשרות ל'פיק' של עד 500 כ"ס לפרקי זמן קצרים בעת הצורך. מנוע אחד אחראי להינע המשאית (דרך הגלגלים האחוריים) והמנוע השני מספק את הכוח הנדרש למערכת הדוחסן – או כל מערכת אחרת אותה ניתן להתקין על שלדת המשאית. המשאיות מצוידות בארבע סוללות lithium-ion גדולות אם אפשרות לטעינה מהירה, למרות שבשלב זה לא נמסרו פרטים אודות זמן עבודה וטעינה. המשאית מוצעת בטווחי המשקל הכולל שבין 16 ל-33 טון בקירוב. למאק החשמלית מערכת המסבה את האנרגיה הנוצרת בעת הבלימה לטובת מילוי המצברים, כאשר במאק טוענים כי מאות העצירות והזינוקים המאפיינים עבודה מסוג זה (של פינוי אשפה) הופכות כך ליתרון המנוצל לחיסכון באנרגיה ובזמן טעינה. מעכת הבלימה המתקדמת מתיימרת לכייל עצמה אוטומטית בהתאם למשקל המשאית, ולהפעיל עוצמה בבלימה בהתאם. הקבינה שונה מהמוכרת ממשאיות קודמות מסדרה LR הודות לאפשרות לתכנון מחדש של הפנים ללא מגבלות המנוע, תיבת ההילוכים ומערכות מכאניות נוספות שאין כאן. על פי מאק מוצעת כאן קבינה מרווחת, נוחה וגבוהה יותר.

בתכנון המשאית הושם דגש על וורסטיליות והתאמה למגוון רחב של מערכות דוחסנים להתקנה, מיצרנים שונים. כמו כן ניתן להזמין את המשאיות עם גלגל הגה משמאל, מימין או בשני הצדדים, ובנוסף מוצעות אופציות רבות לבחירת הלקוח, בהתאם לצרכיו ודרישותיו.

לכל המודאגים – במאק הדגישו כי כל משאית מדגם זה תצויד אף היא בפסלון הבולדוג המפורסם בחזית. מאק היא מאק, גם אם היא חשמלית…

מאק הודיעה כי היא פותחת הזמנות כבר מעתה (רבעון אחרון של 2020) כאשר האספקה ללקוחות תחל כבר בתחילת 2021. בשלב זה השיווק והמכירות מכוונות לצפון אמריקה בלבד.

מאק LR Electric