סקניה חושפת את המשאית החזקה בעולם

סקניה מרעננת את מנועי ה-V8 שלה, ובתוך כך חושפת את ה-770S – המשאית הסדרתית החזקה בעולם

Scania 770 S

יצרנית המשאיות השבדית סקניה (כיום בבעלות פולקסווגן הגרמני) חשפה זה עתה את מנוע ה-V8 המעודכן שלה, המשרת במשאיות החזקות יותר של היצרנית, כאשר הכותרת הראשית היא הספק המנוע החזק בהיצע: 770 כ"ס! מנוע זה משרת – בשלב ראשון – בסקניה 770S החדשה, שהיא לא רק ספינת הדגל של סקניה כיום, אלה גם המשאית הסדרתית החזקה בעולם.

Scania 770 S

מנוע ה-V8 החדש, שנפחו 16.4 ליטר בקירוב, הושק בארבה גרסאות הספק חדשות: 530, 590, 660 וכאמור – 770 כ"ס, כאשר זו האחרונה היא הבולטת ביותר, מן הסתם, שכן מדובר בהרבה מעבר לתוספת הספק קלה ביחס למנוע החזק ביותר עד כה של סקניה – אותו המנוע הבסיסי, אך שהפיק 730 כ"ס "בלבד". לא ניתן להתעלם ממירוץ החימוש המתנהל בתחום המשאיות בעולם מזה שנים ארוכות, כאשר התואר הנכסף "המשאית החזקה בעולם" הוא מושא שראוי להיאבק עבורו, שכן מדובר בתוספת משמעותית לתדמית ויחסי הציבור של אותה היצרנית. ואם נזכור שאת ראש טבלת "המשאית החזקה בעולם" תופסת מזה מספר שנים משאית מתוצרת וולוו – המתחרה המרה – הרי שמעבר הכתר לסקניה הוא רגע מכונן; מזה כעשור היתה הוולוו FH16 750 המשאית הסדרתית החזקה בעולם בייצור סדרתי. אמנם כבר לפני כחמש שנים החלו השמועות כי "בסקניה עובדים על משאית עם 780 כ"ס" אך חלפו חמש שנים נוספות (בהן המשיכה וולוו לשבת על הפודיום…) עד שהשמועה הפכה למציאות – עם סטייה קלה של 10 כ"ס; למרות שבסופו של דבר הוצגה משאית עם 770 ולא 780 כ"ס, זה די והותר למקם את סקניה בבטחה בראש הטבלה.

Scania 770 S

מעבר להתלהבות מחגיגות "שלי הכי גדול", מדובר בחדשה שאמורה לשמח נהגי סקניה נוספים, ולא רק מי שמתעתד לרכוש את ה-770S. ארבעת גרסאות ההספק איתן הושק מנוע ה-V8 המעודכן מציגות כולן תוספת הספק קלה (סביב ה-10 כ"ס בממוצע) לעומת המנועים הוותיקים יותר אותם גרסאות אלו מחליפות, ובמקביל – מבטיחות ירידה ממוצעת של עד 6% בצריכת הדלק! כעזרה משמעותית להגעה לנתון זה משיקה סקניה תיבת הילוכים חדשה (G33CM Opticruise) המבטיחה יעילות מרבית בהעברת הכוח מהמנוע אל הגלגלים.

מנוע ה-770 כ"ס לא מצטרף להיצע מן הסתם רק מסיבות תדמית; בסקניה מסבירים כי מדובר באופציה לנדרשים להוביל מטענים כבדים במיוחד, מן הסתם, אך לא רק. תוספת ההספק אמורה לאפשר עבודה יעילה יותר לנדרשים להוביל מטענים כבדים למרחקים ארוכים, בתנאי דרך משופעים, בעבודות הכוללות שטח (הובלת עצים, צמ"ה וכיו"ב) ובכל סוג של עבודה שכל כ"ס יכול רק לייעל ולהועיל.

סקניה תחל לשווק את ספינת הדגל החדשה – ה-770S – כבר בדצמבר השנה, כאשר יתר שלוש גרסאות ה-V8 החדשות (עם 530, 590 ו-660 כ"ס, כאמור) תצטרפנה להיצע בפברואר 2021. מעתה, אם כן, מי שירצה את המשאית החזקה בשוק כיום, יצטרך לפנות לסוכנות סקניה במקום וולוו עד כה. בינתיים…

Scania 770 S