הטנדר החזק בעולם? כן!

Rezvani האמריקאית משיקה מפלצת משושת-גלגלים שתיקח אתכם מהר – גם עם מטען כבד בארגז – לאן שתרצו. מאוד מהר

Rezvani Hercules 6×6

טנדרים מפלצתיים מצפון אמריקה ראינו כבר לא פעם, ונזכיר רק את צמד המפלצות מבית סדנת הנסי הטקסאנית – ההנסי גוליית עם 700 כוחות הסוס שלו, את הגרסה משושת-הגלגלים שלו ואת הראם TRX החדש, המציע הספק דומה בכדי להבין לאן הטירוף מגיע. ברור ש-700 כ"ס לא ממלאים שום צורך אמיתי, למעט הריצה אחר הביצועים, וכמובן – הסיפוק שבידיעה ש"שלי הכי גדול"…

אם חשבנו ש-700 כ"ס זה סבבה לגמרי, אז טעינו.

Rezvani Hercules 6×6

פריס רזבני (Rezvani) הוא איש עסקים אמריקאי ממוצא איראני שמציע מזה כמה שנים מכוניות על מטורפות, הן לכביש והן לשטח, המתאפיינות בעיקר בעיצוב בוטה וחריג ו…בהמון כוחות סוס.

המפלצת האחרונה המוצעת על ידי סדנתו מכונה Hercules 6×6, ומדובר בטנדר גדול שאולי קשה להבחין – אך הוא מבוסס מכאנית על הג'יפ גלדיאטור. "מבוסס", אך מעט נשאר מהגלדיאטור הסדרתי, שכן אין פינה או חלק בטנדר המופרע הזה של טופלו לעומק – החל במערכת המתלים, הגלגלים ובולמי הזעזועים, שלדה המחוזקת, כמובן – הוספת הסרן הנוסף מאחור, העיצוב החיצוני כמו גם זה הפנימי, כפי שקל לראות.

Rezvani Hercules 6×6

עם אורך כולל של 6.2 מטרים הניחוש כי כל הדבר הזה החל מטנדר ג'יפ סדרתי הופך להימור דמיוני. ובכדי להניע את כל המסה הזו, צריך מנוע חזק. כ"בסיס" נשתל בחזית מנוע דודג' בנפח 6.2 ליטר (V8 כמובן) עם מגדש על, המציע "רק" 840 כ"ס בימים של שגרה. הגלת הנפח ל-7.0 ליטרים, החלפת גלי זיזים, גל ארכובה, ראש ועוד חלקים העלו את ההספק לכדי 1,300 כ"ס. אלף ושלוש מאות. אמור להספיק, לא? אמנם החברה אינה מפרסמת נתוני ביצועי מהירות ותאוצה, אך נראה כי סעיפים אלו לא יהווה אכזבה לרוכשים.

Rezvani Hercules 6×6

הכוח מועבר אל הגלגלים באמצעות תיבת הילוכים TorqueFlite בעלת 8 מהירויות מה-Ram 1500 TRX, והנהג יכול לבחור בין שלושה מצבי הינע: סרן אחורי בלבד, שני סרנים אחוריים או לכל הגלגלים יחד. לכל הסרנים נעילות מכאניות מלאות המופעלות באמצעות לחץ אוויר (יש קומפרסור מובנה). משעשעת העובדה שהחברה מציעה שלוש אופציות הינע נוספות – "חלשות" יותר, למי שבכל זאת מעדיף משהו סביר ונורמאלי יותר: 3.6 ליטר בנזין או 3.0 ליטר דיזל עם טורבו (שניהם V6) שהושאלו מהג'יפ גלדיאטור הסדרתי, עם 285 ו-260 כ"ס, בהתאמה, או מנוע Hemi (חטיבת הביצועים בקרייזלר) בנפח 6.4 ליטר (V8) המציע 500 כ"ס. בלבד…

המחיר – אגב – מתחיל ב-225,000$ בארה"ב.

Rezvani Hercules 6×6