קלאסיקה אמריקאית מתחשמלת

מותג המשאיות האמריקאי הנודע פטרבילט משיק את המשאית החשמלית השלישית מתוצרתו; העולם משתנה, ללא ספק…

יצרנית המשאיות האמריקאית האייקונית פטרבילט (Peterbilt) – חברה-אחות של קנוורת', ושתיהן בבעלות קבוצת Paccar האמריקאית אף היא, החלה לשווק באופן מלא את המשאית הכל-חשמלית שלה – ה-579EV. גם DAF ההולנדית היא בבעלות Paccar. גרסה ראשונה הוצגה לציבור כבר בסוף 2020, ומאז פועלות אי אלו משאיות אצל לקוחות נבחרים במטרה לוודא שהמוצר מוכן לייצור סדרתי ונטול תקלות, ועתה הוחל כאמור במסירת המשאיות לכל דורש. השקת המשאית החשמלית של פטרבילט מתרחשת כמעט במקביל להשקת גרסת וולוו-ארה"ב לנושא, עם תחילת שיווק הוולוו VNR Electric, עליה דיווחנו לכם לא מזמן.

Peterbilt 579EV

פטרבילט 579EV מבוססת מבחינת השלדה והמרכב על ה-579 הוותיקה והמוכרת, המונעת במנוע דיזל, כאשר עיקר השינויים מתמקדים מן הסתם בהסבה להינע חשמלי: את מיכלי הדלק מחליפים מצברים נטענים ואת מנוע הדיזל מחליף מנוע חשמלי, שכאן מייצר 436 כ"ס. כפי שקל לראות, מעצבי המשאית החדשה לא שינו את חזותה, ושימרו כראוי את העיצוב הקלאסי המוכר המאפיין את המשאיות נושאות הלוגו האדום, המיוצרות בטקסס. פטרבילט מצהירה על טווח נסיעה ממוצע של כ-240 ק"מ בין טעינות, לכל הפחות, וזאת בתנאי עומס מלא. ההינע הוא על ארבעת הגלגלים האחוריים.

פטרבילט 579EV מצטרפת אל שתי משאיות חשמליות נוספות שכבר מוצעות על ידי היצרנית – ה-220EV הקלה, המיועדת למשימות חלוקה עירוניות ולטווח קצר ובינוני, ומשאית פינוי האשפה 520EV, שתיהן על טהרת החשמל בלבד וניתנות לטעינה בחצר הלקוח או בנקודות טעינה ייעודיות.

זיכיון ייבוא ושיווק מותגי PACCAR נתון בידי חברת 'תעבורה'. המותג פטרבילט אינו מיובא בשלב זה לארץ