מרצדס אקטרוס 2021: המהדורה ה'זולה' (וידאו)

מרצדס Actros F מיועדת למי שרוצה אקטרוס – אך לאו דווקא צריך את כל התוספות והמערכות היקרות

Mercedes-Benz Actros F

מרצדס משיקה את סדרת המשאיות החדשה Actros F – משאיות מסדרה Actros אך עם פחות אבזור, במטרה לאפשר מחיר רכישה ותחזוקה נמוך יותר ביחס לסדרה המוכרת. במרצדס מגדירים את קהל היעד של סדרה Actros F החדשה כ"לקוחות המחפשים משאיות פרקיות ועתירות ביצועים – אך אינם צריכים בהכרח את כל הטכנולוגיה והמערכות המתקדמות המוצעות בסדרה Actros הוותיקה יותר". במילים אחרות: משאיות אלו פונות בעיקר לציי רכב, כאשר המטרה היא לחסוך ככל הניתן בכל תחום – מהרכישה, עבור בתחזוקה השוטפת ועד לביטוח. "מרצדס לעניים", סוג של…

עיקר השוני בין ה-Actros ל-Actros F מתמקד מן הסתם בקבינה; הבסיס לקבינות בסדרה החדשה הן קבינות ה-streamspace וה-bigspace המרווחות יותר, עם רוחב של 250 ס"מ ו'מנהרת מנוע' בגובה 12 ס"מ. במרצדס מציינים כי קבינות אלו מציעות מרווח נדיב ביותר, שפע מקום לעמידה או תמרון, גובה ראוי מעל לראש ובמקביל – כניסה נמוכה יחסית; רק שלושה שלבי מדרגות נדרשים בכדי לעלות לקבינה מפני הקרקע.

Mercedes-Benz Actros F

בין יתר המכלולים שהוחלפו או הורדו מן ההיצע הסדרתי בסדרה Actros F החדשה הן מראות המצלמה – המוחלפות כאן במראות זכוכית קלאסיות – וזולות משמעותית; מערכת ניווט אינטגראלית נותרת כאבזור סטנדרטי, וכך גם בקרת האקלים. אבל, במקום מערכת המולטימדיה המשוכללת והמתקדמת המוצעת באקטרוס הרגילה, מוצעת כאן מערכת פשוטה וצנועה יותר, הכוללת כסטנדרט מסך 10" בלבד. גם יחידת גלגל ההגה כוללת בחובה אי אלו פונקציות – אך מדובר בפחות מהמוכר מהמרצדס אקטרוס, לבטח בכל הקשור לסטנדרט. הלקוח יכול להזמין מערכות מתקדמות יותר לפי הצרכים והדרישות שלו – אך בתוספת תשלום. מערכת חדשה המופיעה ב-Actros F לראשונה, אך תוצע גם בדגמי האקטרוס המאובזרים יותר היא מערכת ה-PPC (קיצור של predictive powertrain control) – מערכת המסנכרנת ומתאמת את פעולות תיבת ההילוכים האוטומטית בהתאם לטוואי הטופוגרפי; מערכת זו מבוססת על מערכת הניווט, והיא דואגת לשילוב ההילוך הנכון – בסל"ד המתאים – עם ראייה קדימה, לקראת המצפה למשאית בהמשך הדרך. לדוגמא – הורדת הילוך בדיוק ברגע המתאים לפי עלייה. במרצדס מבטיחים חיסכון "ניכר" בצריכת הדלק, אך ללא הצהרה על מספרים. מערכת זו מוצעת כאופציה בתשלום. עוד מערכות מתקדמות סטנדרטיות שמוצעות בסדרה Actros F החדשה היא מערכת לשמירת נתיב הנסיעה ומערכת עזר אקטיבית בבלימה.

Mercedes-Benz Actros F

מרצדס Actros F החדשה מוצעת בסך הכל ב-17 קונפיגורציות ותצורות מרכב שונות – סוס גורר, מרכב כבסיס להתקנת מערכות שונות, ארגז מתהפך וכפלטפורמה להובלות חקלאיות שונות. הייצור ובמקביל – השיווק – צפוי להתחיל באפריל הקרוב (2021). יבואנית מרצדס לארץ היא חברת כלמוביל.

https://www.youtube.com/watch?v=QdCeVnvFsGY