פורד F250/350 מתעדכן

עיקר החדשות מתמקדות במחשוב ואלקטרוניקה חדשים. הפרטים בידיעה

פורד מרעננת ומשדרגת את דגמי פורד הכבדים יותר מסדרה F – המכונים Super Duty; הכוונה לפורד F250, F350 ו-F450 מהם ה-F250 וה-F350 משווקים גם אצלנו. נזכיר כי מדובר בדור החמישי של הטנדרים הכבדים והקשוחים יותר בסדרה F של פורד, שהוצגה ב-2017 ועברה ריענון קל אחרון לקראת 2020.

עתה חושפת פורד את הדור הבא והמעודכן של הטנדרים מסדרה Super Duty, כאשר עיקר החדשות מתמקדות בעוד טכנולוגיה, מחשוב ומערכות עזר, ומקצתן בעדכונים קוסמטיים קלים, כך שבמבט ראשון קשה להבחין בהבדלים בין הסדרה העכשווית לבין הסדרה המעודכנת.

אחד העדכונים הבולטים והמשמעותיים בסדרה המחודשת נמצא במסך 12 האינצ'ים החדש (אופציה בתשלום) שאינו רק ענק ובולט ביחס למוכר, אלא הוא מהווה גישה למערכת המידע העדכנית ביותר של פורד, המכונה SYNC4. הערכת הממוחשבת נחשפה לקראת סוף 2017 תחת השם SYNC 3 כאשר לקראת 2020 היא הוחלפה ב-SYNC 4 המתיימרת להציע כוח מיחשוב כפול. המערכת המעודכנת מבטיחה ביצועים טובים עוד יותר, עוד פונקציות וקלות רבה יותר בתפעול (המסך הוא מסך מגע). המערכת מבוססת ענן והיא בעלת יכולת זיהוי קולית ובינה מלאכותית, העוזרת למערכת "לזכור" את פעולות הנהג ובכך לדייק בהמשך את בחירותיו והעדפותיו. תכונה זו באה לידי ביטוי בשלל פונקציות שהמערכת יודעת לבצע: החל בכיול וכיוון מערכות המולטימדיה, עבור בבחירת סוגי המסעדות האהובות, חיפוש מונחים ברשת ועד לתזכורות לגבי שיחות טלפון שיש להחזיר. בנוסף מספקת המערכת מידע מקיף על שלל מערכות הרכב, מועדי טיפולים, איתור תקלות וכמובן – היא משמשת בין השאר גם כמערכת לניווט. ה- SYNC 4 מתוכננת גם להכיל את מערכות העזר הן בשיטת אפל והן בשיטת אנדרואיד – Apple CarPlay ו-Android Auto, והיא מאפשרת שליטה קולית, דהיינו – העברת פקודות בקול הנהג. נציין עוד כי המערכת הנה אלחוטית, כך שאין צורך בחיבור פיסי (USB).

חדשות המתייחסות לעיצוב החיצוני כוללות צבעים חדשים שהתווספו להיצע, סיומת מפלט חדשה, חישוקי 20" חדשים וחבילות אבזור חדשות (Lariat Sport, Lariat Baja, Navy Pier ועוד…).

היצע המנועים (שני V8 – בנזין בנפח 7.3 ליטר עם 430 כ"ס או דיזל בנפח 6.7 ליטר עם 475 כ"ס) לא שונה, וכך גם אפשרויות תיבות ההילוכים. פורד מיובא לארץ על ידי דלק מוטורס