פרייטליינר חשמליות יוצאות לדרך

פרייטלינר האמריקאית מחילה לשווק צמד משאיות הנעות על טהרת החשמל. בשלב זה בצפון אמריקה בלבד

פרייטליינר eCascadia

יצרנית המשאיות האמריקאית פרייטליינר (Freightliner), כיום חלק מקונצרן דיימלר, מתחילה לשווק ולמכור משאיות חשמליות. פרייטליינר חשפה לראשונה משאיות חשמליות מתוצרתה כבר ב-2018, עם הבטחה לייצור סדרתי תוך כשנה, אך בפועל נדרשו כשלוש שנים, 38 משאיות לניסוי ובחינה וקילומטרא'ז מצטבר בתנאי בחינה של 1.2 מיליון ק"מ עד להגעה אל היעד – ייצור סדרתי. עתה מתחילה החברה לקבל הזמנות עם הבטחה לאספקת המשאיות ללקוחות "במהלך 2022".

ההיצע החשמלי של פרייטליינר כולל בשלב זה שני דגמים, שניהם הוצגו בגרסאות ראשוניות ב-2018: פרייטליינר eCascadia הגדולה יותר (Class 8 בארה"ב) ופרייטליינר eM2 הקומפקטית יותר (medium-duty).

איור של פרייטליינר eCascadia בגרסת שלושה סרנים ושני מנועים

פרייטליינר eCascadia מוצעת עם מנוע אחד או שניים המציעים הפסק של 360 עד 525 כ"ס. חבילת המצברים היא בספיקה של 475 קילו-ואט/שעה, והיא מתיימרת להציע טווח נסיעה של 400 ק"מ בממוצע – תלוי בתנאי הדרך והמטען. מערכת טעינה מהירה מאפשרת טעינת 80% מהמצברים תוך שעה וחצי בלבד. בשלב זה תוצע המשאית הגדולה ללא אופצייה של קבינת שינה.

פרייטליינר eM2 106
פרייטליינר eM2

פרייטליינר eM2 מוצעת עם מנוע אחד המוצע בתורו בשתי רמות הספק: 180 או 300 כ"ס. חבילת המצברים קטנה יותר – 315 קילו-ואט/שעה, וטווח הנסיעה כאן עומד על כ-370 ק"מ. מערכת הטעינה המהירה במשאית זו מאפשרת מילוי 80% מהמצברים תוך שעה אחת בלבד.

בשלב זה מתוכננים שיווק ומכירות המשאיות החשמליות של פרייטליינר בצפון אמריקה בלבד