איווקו T-Way מחליפה את ה-Trakker

איווקו משיקה את סדרה T-Way – מחליפה מודרנית, מחוזקת, משופרת ומתקדמת לסדרה טראקר הוותיקה

איווקו T-Way

איווקו האיטלקיה מחליפה את סדרת הטראקר (Trakker) הוותיקה בסדרה חדשה לגמרי – איווקו T-Way. ה-T – למתעניינים – משמעה Tough, קרי: קשוח. מדובר במשאיות המיועדות לעבודות עפר ו/או תנועה (גם) בשטח שאינו סלול ושהבולט מכל – תרתי משמע – בסדרה החדשה הוא העיצוב, המשתלב בקו העיצוב העדכני של היצרנית. סממני עיצוב מזכירים במקצת גם את מותג משאיות השטח והמשאיות המיוחדות של איווקו (שבתורה בבעלות פיאט) – Astra.

איווקו T-Way

איווקו T-Way החדשה מצויידת במנוע בנפח 13 ליטר בקירוב המציע עד 510 כ"ס – עלייה של 10 כ"ס בהשוואה לגרסה החזקה ביותר של הטראקר עד כה. ליישומים קלים יותר מוצע גם מנוע 9.0 ליטר עם פחות הספק המבטיח עלויות תחזוקה וצריכת דלק נמוכות יותר.

איווקו T-Way

איווקו T-Way החדשה מוצעת עם תיבת הילוכים חדשה אף היא – אוטומטית המוצעת לבחירה עם 12 או 16 הילוכים. מערכת העברת הכוח כוללת פונקציות מיוחדות לעבודה מעבר לאספלט, כמו אפשרות למצב Hill-Holder המונע דרדור לאחור בשיפוע, מצב Rocking לנסיעה על מצע רעוע ונעדר אחיזה, הילוכי זחילה ועוד. כמשאיות המיועדות מן הסתם גם לנוע על כבישים סלולים מוצעות מערכות ניהול העברות כוח מתקדמות, המסתמכות על יכולת "חיזוי" של הדרך הצפויה הודות לשילוב בין המידע המגיע ממערכת הניווט הלווייני, הטופוגרפיה והשליטה במערכת ההילוכים. במצבי Hi-Crusie, כפי שהמערכת מכונה, נקבע גובה הסל"ד, ההילוך המתאים ומהירות הנסיעה לפי תנאי הדרך, כאשר המשאית "יודעת" מה צפוי בהמשך.

איווקו T-Way

כל המשאיות החדשות מסדרה T-Way מתהדרות בחיסכון במשקלן העצמי בהשוואה לגרסאות מקבילות של הטראקר היוצאת, וזאת הודות לתכנון ובנייה חדשים. נתון זה משפיע כמובן על המשקל הכולל המותר, כאשר מעתה אחוז גבוה יותר מהסך הכולל מופנה לטובת המטען. סרנים חדשים ומאסיביים יותר מאפשרים העמסת עד 9.0 טון לסרן. מערכות המתלים וחיבור הסרנים לשלדה חדשות אף הן, ובתוך כך מתלה ה'טנדם' החדש מאחור, העשוי יחידה אחת, והמאפשר לא רק קשיחות ויכולת העמסה משופרות – אלא גם מרווח גחון טוב יותר, לטובת יכולת העבירות בשטח.

איווקו T-Way

כפי שהיה מקובל בטראקר כך גם סדרה T-Way החדשה מוצעת בשלל קונפיגורציות סרנים והינע: 4×4, 6×4, 6×6, 8×4 ו-8×8. גרסאות ההינע בכל הגלגלים, המיועדות ליישומים הקיצוניים והדורשניים ביותר, מתרחבות וכוללות מעתה גרסאות עם בסיס גלגלים של עד 4.5 מטרים. גרסאות ה-6×4 מוצעות – כאופציה בתשלום – עם מערכת הידרוסטאטית המאפשרת גם הינע קדמי למרחקים קצרים ולמהירויות של עד 25 קמ"ש המכונה Hi-Traktion. מערכת זו מאפשרת שיפור יכולות העבירות למי שנדרש לכך, אך לא מעוניין או צריך גרסה המונעת בכל גלגליה בכל רגע נתון, על המורכבות ותוספת העלויות שבכך.

לא מיותר לציין שכמובן גם הקבינות חדשות, ומבטיחות שיפור מכל היבט – בין היתר ברמת האבזור, הארגונומיה ואיכות הבידוד בפני רעשים ורעידות.

יבואני משאיות איווקו לארץ היא חברת סמל"ת

איווקו T-Way