החשמלי המקצוען של פורד

פורד חושפת את גרסת העבודה הקשוחה של ה-F-150 החשמלי

זמן קצר לאחר חשיפת הגרסה החשמלית של פורד לטנדר F150 – פורד F150 Lightning – חושפת פורד את גרסת העבודה הקשוחה הייעודית לנושא, תחת שם הדגם F-150 Lightning Pro. פורד מיישמת בגרסה זו את כל הפוטנציאל הגלום ברכב כל-חשמלי לעזרת אנשי העבודה הנדרשים לרכב לצורכי עבודה לפני הכל, ורק לאחר מכן לצורכי פנאי או משפחה, ולדברי ההודעה לעיתונות מוגדרת גרסת ה-Pro כ-work-ready, "מוכנה לעבודה".

בפורד מציעים שתי גרסאות בסיס שונות ל-F-150 Lightning Pro – הראשונה המיועדת לכלל הלקוחות (standard), גם פרטיים וגם מקצועיים המציעה טווח נסיעה של כ-370 ק"מ, והשנייה עם טווח מרבי של 480 ק"מ בין הטעינות. הגרסה ה"בסיסית" מציעה 426 כ"ס במנוע, כושר העמסה של קצת יותר מ-900 ק"ג וכושר גרירה של 2,270 ק"ג. ניתן לקבל גרסה זו עם המותאמת לגרור משקל נוסף (Max Trailer Tow) ואז כושר הגרירה עולה לכדי 3,500 ק"ג בקירוב. גרסת הבסיס מוצעת עם מערכת טעינה בספיקה של 32 אמפר.

הגרסה החזקה יותר מציעה 563 כ"ס וטווח נסיעה של 480 ק"מ בין הטעינות (extended range). בגרסה זו מותקנת כאבזור סטנדרטי מערכת טעינה מהירה 32 אמפר עם אפשרות לקבל מערכת של 80 אמפר, לפי דרישה. גרסה זו מסוגלת לגרור למעלה מ-4.5 טון.

מחיר הגרסה הבסיסית מתחיל בכ-40,000$ בעוד שמחיר גרסת ה-extended range מתחיל בכ-50,000$.

במקביל משחררת פורד מידע על גרסה נוספת, המיועדת לשימוש צבאי, לגבי לא נמסרו כל הפרטים אך הודגש המרכב העשוי אלומיניום, חיזוקים שונים והתאמה לעוד משימות Heavy Duty הרלוונטיות לשימושים צבאיים. אין ספק שבפורד מכוונים גבוה ורחוק מאוד עם ה-F150 החשמלי.

מסתבר שטנדר המונע באמצעות חשמל טומן בחובו לא מעט יתרונות עבור אנשי עבודה, בעלי מקצוע והנדרשים לטנדר כרכב לעבודה, תרתי משמע; כך ניתן, בין השאר, לנצל את המקום הרב שהתפנה במקום מנוע הבעירה הפנימית מתחת לחופה הקדמית ולהציע עמדת אחסון, עבודה ומקור לחשמל עבור מגוון כלי עבודה – שלא צריכים גנרטור לייצור חשמל, אלא יכולים פשוט להתחבר לרכב באתר ובכל מקום. בחלל תא המטען הקדמי מפוזרות 4 יציאות 120 וולט ושתי יציאות USB. המקום שם מספיק בכדי להכיל עד 8 שקי מלט במשקל 25 ק"ג כ"א – בבידוד מלא בפני חדירת לחות, לדוגמא. חופת תא המטען הקדמית נפתחת ונסגרת באופן חשמלי – גם באמצעות שלט הרחוק של הרכב מרחוק. ניתן כמובן לנעול את תא המטען והדיפון הפנימי כולו ניתן לשטיפה במים ולפירוק חלקי לצורך ניקוי. בתוך הקבינה יש יציאת חשמל של 2.4 קילו-ואט ועוד 4 יציאות נפרדות בארגז מאחור ועוד שתיים בתא המטען הקדמי (בנוסף ליתר היציאות שציינו). מדובר ביציאות חשמל המסוגלות להפעיל כלי עבודה חשמליים הדורשים חיבור חשמל 'לקיר'.   

בכל הטנדרים המיועדים לשימוש מקצועני מותקנות מערכות איסוף מידע וטלמטיקה המאפשרות מעקב אחר נתוני צריכה, מרחק, זמן וכיו"ב, כמו גם תזמון וסנכרון בין כמה כלי רכב מאותו הצי וכמובן – קבלת התרעות על טיפולים צפויים או תקלות, במטרה לאפשר לנהל את זמן העבודה טוב יותר. בדומה לטנדרים הקונבנציונליים עד כה, כך מותקן גם בטנדרים החשמליים החדשים של פורד הגלגל הרזרבי מתחת לארגז – ובגודל מלא. לא כל ההרגלים צריכים להשתנות, מסתבר…

בפורד יחלו למסור גרסאות ראשונות של ה-F-150 Lightning Pro במאי בשנה הבאה (2022). לא ידוע בשלב זה על כוונה להביא את הטנדר החשמלי של פורד לארץ