החשמליות של וולוו בדרך

במהלך 2022 יחל ייצור הגרסאות החשמליות של הוולוו FM, FMX ו-FH. הנה הפרטים שכבר ידועים

וולוו חושפת תמונות ופרטים של הגרסאות החשמליות של משאיותיה מהסדרות FM, FMX ו-FH. המשאיות החשמליות החדשות אמורות להגיע לייצור במהלך המחצית השנייה של 2022. המסירות ללקוחות יחלו בתחילת 2023. והמפרט בהחלט נראה מבטיח.

וולוו FH, FMX ו-FM (מימין לשמאל) חשמליות

המשאיות החשמליות מהסדרות FM, FMX ו-FH תוצענה בשלב ראשון עם שתי קבינות לבחירה (שני גבהים שונים) ומגוון בסיסי גלגלים – מ-3.8 ועד 6.7 מ'. ההיצע יכלול גרסאות עם שניים, שלושה או ארבעה סרנים. כבסיס משמשות גרסאות הדיזל המוכרות של המשאיות, כאשר מנועים חשמלייפ רבי עוצמה יחליפו את מנוע הבנזין ומצברים הניתנים לטעינה יחליפו את מיכל הדלק. בוולוו מדגישים שאופציות הבחירה דנן יאפשרו לכל לקוח להתאים את המשאית החשמלית שלו לצרכיו באופן המדוייק והיעיל ביותר, בדומה לאפשרויות המוצעות כבר כיום עם משאיות הדיזל.

הכוח יסופק על ידי שלושה מנועים שונים לבחירה המוצעים בהספק מרבי של עד 666 כ"ס ומומנט עצום של 2,854 קג"מ (!!), ממהירות אפס. הכוח מועבר אל הגלגלים באמצעות תיבת העברה מסוג i-Shift שעברה התאמה וחיזוקים נדרשים בכדי להתמודד כראוי עם ההספק, אך בעיקר עם המומנט חסר התקדים. תיבה זו, נזכיר, מתאפיינת בין היתר בבחירה האוטומטית של ההילוך הגבוה ביותר המתאפשר בנסיבות הקיימות, במטרה לחסוך בדלק ובבלאי. כאשר נדרש כוח רב יותר היא "יודעת" להעביר אוטומטית ליחס העברה נמוך יותר.

מצברי הליתיום-איון מציעים טווח נסיעה של עד 300 ק"מ – תלוי בתצורת המשאית, באופי העבודה ובתנאי הדרך – כאשר הטענת 80% מנפח המצברים מתבצע תוך פחות משעה וחצי, באמצעות מערכת טעינה מהירה.

וולוו תציע ליווי מלא עבור לקוחותיה שיעברו למשאיות חשמליות, ליווי שיכלול ייעוץ, מימון, אחריות ותחזוקה שיוצעו במגוון חבילות התקשרות, במטרה להקל ככל הניתן את המעבר מדיזל לחשמל.

יבואנית וולוו לארץ היא חברת 'מאיר'.