רנו חשמלית במשקל 19 טון

רנו משאיות מרחיבה את היצע משאיות החלוקה החשמליות שלה עם גרסה במשקל כולל של 19 טון

רנו משאיות (Renault Trucks), כיום חטיבה בוולוו, מוסיפה משאית 19 טון חשמלית חדשה להיצע; לפני כשלוש שנים השיקה רנו משאיות את ה-D Z.E. במשקל כולל של 16 טון ואת ה-D Wide Z.E. במשקל כולל של 26 טון ועכשיו אמורה ה-D Wide Z.E. החדשה, במשקל כולל של 19 טון, לצמצם את הפער בין השתיים ולהרחיב את ההיצע עבור הלקוחות. המשאית החדשה תיוצר באותו המפעל בו מיוצרות יתר המשאיות החשמליות של רנו – ב- Blainville-sur-Orne שבצרפת.

ברנו משאיות מייעדים את החשמלית החדשה מסדרה D  בראש ובראשונה למשימות חלוקה בעיר, בפרט כבסיסי למשאית להובלה בקירור. חדש עבור משאית זו – ומעתה גם עבור שתי המשאיות האשונות החשמליות בסדרה שהוצגו, היא אספקת חשמל למערכת הקירור היישר ממצברי המשאית (600V). בכך הופכות משאיות אלו למוכנות "מהמפעל" למשימות הובלה בקירור. היעדר פליטת מזהמים כלשהם ופעולה שקטה במיוחד מייעדים משאיות אלו (גם) לתנועה בתוך ערים באירופה, בהן אסורה תנועת כלי רכב פולטי גזים רעילים (בעלי מנועי בעירה פנימית). הפעולה השקטה מאפשרת גם עבודה בשעות מנוחה או באיזורים מיושבים בצפיפות, מבלי להפריע.

ה-D Wide Z.E. החדשה, במשקל כולל של 19 טון, מוצעת עם לא פחות מ-12 אורכי בסיס גלגלים לבחירה (3.9-6.8 מ'). שני מנועים חשמליים מספקים 370 קילו-ואט מרביים ו-260 קילו-ואט רציפים (505 ו-355 כ"ס, בהתאמה), ומומנט מרבי של כמעט 87 קג"מ. תיבת ההילוכים כוללת 2 מהירויות. טווח הנסיעה בין הטעינות נע מ-100 ק"מ במקרה של משאית איסוף אשפה ועד 180 ק"מ בנקרה של משאית חלוקה רגילה.

יבואנית רנו לארץ היא חברת מאיר.