Geely הסינית משיקה משאית 'נקיה'

ענקית הרכב הסינית נכנסת אל עולם המשאיות הנקיות עם קונספט ייחודי. השיווק מתוכנן להתחיל ב-2024

Geely Homtruck

ענקית הרכב הסינית ג'ילי (Geely) – בין היתר בעליה של יצרנית הרכב הפרטי וולוו השבדית (להבדיל מהמשאיות והצמ"ה) – חושפת משאית חדשה תחת השם Homtruck. מדובר במשאית כבדה לנסיעות ארוכות שתוכננה לנוע באמצעות כמה אפשרויות הינע – כולן 'ירוקות' וללא פליטת מזהמים. המשאית תוצע עם מנוע בטכנולוגיית תא דלק או הינע חשמלי הניזון מסוללות, כאשר ניתן יהיה לבחור בין כמה אפשרויות הספק וטווח. בנוסף תוצע גרסה עם סוללות הניתנות להחלפה, עבור הנדרשים לפעול שעות ארוכות עם המשאית ללא האפשרות להפסקות הנדרשות לצורך טעינה; על פי החברה יאפשר התכנון החלפת סוללות תוך דקות ספורות.

Geely Homtruck

משאית ה- Homtruckשל ג'ילי תיוצר תחת חטיבת הרכב הכבד החדשה של הקונצרן – Farizon Auto – והיא תיועד בעיקר לשווקים מחוץ לסין. המדינות הראשונות אליהן תשווק המשאית תהיינה ארה"ב, מדינות אירופה, דרום קוריאה ויפן. בג'ילי לא מנדבים בשלב זה פרטים טכניים, בכלל זה הספק וטווח נסיעה, כמו גם פרטים אודות משקל כולל מותר של המשאיות. החברה כן הודיעה כי במשאית תיושם טכנולוגיית נהיגה אוטונומית ומערכות בטיחות רבות.

Geely Homtruck

ג'ילי מתיימרת להתחיל במסירת המשאיות הראשונות ללקוחות בתחילת 2024. זיכיון יבוא ג'ילי לישראל נתון בידי חברת יוניון מוטורס – יבואנית טויוטה.

Geely Homtruck