מרצדס אונימוג משופר ל-2022

דגמי האונימוג הבינוניים (14.5-16.0 טון) מקבלים מנוע חדש ושיפורים נוספים לקראת 2022

מרצדס מרעננת את דגמי האונימוג (UNIMOG) שלה עם השקת שתי גרסאות חדשות – חזקות וחסכוניות יותר. מדובר בסדרה U המתרחבת עם שני דגמים חדשים: אונימוג U435 ואונימוג U535 שתוכננו כמשאיות רב תכליתיות וכנושאות ציוד מתקדמות המיועדות לעבודות מיוחדות הן על כביש סלול והן בשטח, ולשמש כבסיס לציוד מיוחד דוגמת מנופים, מרסקות גזם נגררות, בסיס לכבאיות, מפנות שלג, טרקטור חקלאי וכיו"ב. אונימוג U435 ואונימוג U535 נבדלים זה מזה באורך בסיס הגלגלים, גודל הגלגלים המינימלי ומאסיביות הסרנים, כאשר ה-U535 גדול ומאסיבי במקצת מה-U435. המשקל הכולל המותר של ה-U435 הוא 14.5 טון, ושל ה-U535 16 טון. דגמים אלו מצטרפים להיצע ומתמקמים מעל לדגמים הוותיקים יותר U430 ו-U530, בהתאמה.

Unimog U 535

דגמי האונימוג החדשים מוצעים מעתה עם מנוע חדש ומחוזק המציע תוספת של 54 כ"ס בהשוואה לדגמים היוצאים; מדובר במנוע מרצדס 6-צילינדרי בנפח 7.7 ליטר – דיזל-טורבו – עם 354 כ"ס ומומנט מרשים של כמעט 141 קג"מ. יחד עם המנועים החזקים יותר מוצעות תיבות הילוכים חדשות, שפותחו במיוחד עבור דגמים אלו ובפרט לשידוך עם המנועים החזקים יותר. תיבת ההילוכים המתקדמת מתיימרת לאפשר העברת הילוכים מדוייקת ומהירה יותר גם תחת עומס מלא ובקרה ממוחשבת למצמד, תוך הבטחה לא רק לשיפור בנוחות עבור המפעיל, אלא גם לשיפור בצריכת הדלק.

מעבר למנוע ולתיבות ההילוכים מוצע לראשונה בדגמי האונימוג החדשים סרן אחורי ייחודי הכולל מערכת פילוס/איזון אוטומטית. מערכת זו דואגת – כשהיא מופעלת – לאיזון/פילוס הסרן ביחס לפני כדור הארץ באמצעות בוכנות הידראוליות ייעודיות, הניזונות ממשאבה שזה תפקידה ומיכל נוזל הידראולי נפרד. סרן זה מבטיח גובה קבוע של הרכב מעל לפני הדרך ללא קשר למשקל, והמערכת דואגת לכך באופן אוטומטי בדומה למערכות בולמים הידרו-פניאומטיים; מערכת זו – המוצעת כאופציה בתשלום – מחליפה את מערכת המיתלים הסטנדרטית והמוכרת של האונימוג, בכלל זה קפיצי הסליל ובולמי הזעזועים הסטנדרטיים.

עוד חדשה היא מערכת ההיגוי, המציעה מעתה תגבור הידראולי נוסף במהירויות נמוכות כולל בעמידה. שיפור זה נועד להקל על המפעיל הן בעומס מלא – בעיקר בחיבור ציוד מלפנים – והן כאשר מותקנים על הרכב גלגלים גדולים במיוחד.

מרצדס מיובא לארץ על ידי חברת כלמוביל