בעוד שנה: שברולט סילברדו חשמלי

שברולט מצטרפת אל גל הטנדרים החשמליים עם גרסת לנושא. הסילברדו החשמלי צפוי להגיע אל אולמות התצוגה כבר בעוד שנה

Chevrolet Silverado EV

לאחר שפורד הציגה וכבר החלה בשיווק הפורד F150 החשמלי (Ford F-150 Lightning), היה זה עניין של זמן עד שהמתחרה המרה שברולט תציע את גרסתה לנושא. זה עתה חשפה שברולט – חברה-בת של קונצרן GM האמריקאי – את הסילברדו EV, טנדר חשמלי בגודל מלא (בסטנדרט האמריקאי) שמנועו מציע 651 כ"ס אימתנים, אפס פליטת מזהמים ופעולה שקטה.

Chevrolet Silverado EV

בשברולט מדגישים כי למרות הדמיון החיצוני ועיצוב הטנדר הקלאסי, לא מדובר בגרסה חשמלית של הסילברדו הוותיק והמצליח, אלא רכב שפותח מן המסד כחדש, כטנדר המונע באמצעות חשמל. כבסיס נלקחה פלטפורמת הרכב החשמלי שפותחה בקונצרן GM (המכונה Ultium EV platform). הסוללות הנטענות מבטיחות טווח גדול במיוחד – כ-640 ק"מ – וגדול בכ-160 ק"מ מטווח הנסיעה של ה-F150 החשמלי, בין טעינה לטעינה. מערך הסוללות מאפשר טעינה רגילה וטעינה מהירה ולרכב יציאות 120 ו-240 וולט. בטנדר מותקנים שני מנועים – אחד לגלגלים הקדמיים ואחד לאחוריים – ובכך מוצע הינע כפול. ההספק, כאמור, עומד על למעלה מ-650 כ"ס מרשימים, עם ביצועים בהתאם; כנתון התאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש מצהירים בשברולט על פחות מ-4.5 שניות… כושר הגרירה המרבי המוצהר הוא יותר מ-4.5 טון (דומה לזה של ה-F150 החשמלי), ובשברולט מבטיחים כי זמן קצר לאחר השקת הגרסה הסטנדרטית תוצע גם גרסת WT המיועדת לעבודה קשה יותר, שתוכל לגרור למעלה מ-9.0 טון.

Chevrolet Silverado EV

בין יתר התכונות שתוצענה ברכב החשמלי המיועד נמצאות מערכת ניהוג אוטונומי, היגוי לארבעת הגלגלים, מערכת עזר לחנייה, ארבעה בולמי אוויר מתקדמים הניתנים לכוונון, מסך מגע גדול בקבינה (17") ועוד. המחיר הבסיסי צפוי לעמוד על 40,000$ – מחיר דומה למחיר הבסיסי של הפורד החשמלי, כאשר לשברולט יתרון מהותי עם טווח הנסיעה הגדול יותר.

שברולט סילברדו EV צפוי להתחיל להימכר במהלך 2023.

Chevrolet Silverado EV