פולקסווגן אמארוק חדש

פולקסווגן חושפת את האמארוק החדש ל-2023, שהוא בעצם…פורד. כל הפרטים בידיעה

פולקסווגן אמארוק 2023

פולקסווגן חשפה את האמארוק החדש, הטנדר הקומפקטי מתוצרתה המתחרה בטנדרים דוגמת איסוזו די-מקס, טויוטה היי-לקס, ניסאן נבארה ודומיהם. בעת ההשקה הסבירו ראש חטיבת כלי הרכב המסחריים של פולקסוואגן – קארסטן אינטרא, ומעצב החטיבה – אלברט קירצינגר כי השינוי הבוטל ביותר, תרתי משמע, בטנדר החדש לעומת קודמו הוא בעיצוב; "זה הפך למתקדם הרבה יותר, מוחצן יותר ובולט ביחס לשאר המתחרים בקטגוריה". בתוך כך בולטים, תרתי משמע, בתי הגלגלים התפוחים והגלגלים הגדולים, הניתנים להזמנה עד לקוטר חישוק של 21" (17" כסטנדרט). עוד הודגש שיפור ביכולות השטח, "ובאופן משמעותי".

פולקסווגן אמארוק 2023

האמארוק החדש מתיימר להמשיך סיפור הצלחה (בעולם, פחות אצלנו) של דגם זה, שמאז השקתו ב-2010 נמכר בלמעלה מ-830,000 עותקים. האמארוק ממוקם ברף העליון של סגמנט הטנדרים בסדר הגודל שלו ונחשב בטנדר פרימיום. הדגם החדש צומח במידות ואורכו הכולל יעמוד על 535 ס"מ – כמעט 10 ס"מ יותר מכיום. בסיס הגלגלים גדל עוד יותר ויעמוד על 327 ס"מ – למעלה מ-17 ס"מ יותר מבדגם הנוכחי. רוב התוספת באורך מופנית לטובת הנוחות עבור היושבים מאחור בגרסאות הדאבל-קבינה, וביתר – חד וקבינה וחצי – לטובת הארגז. בגרסאות החד-קבינה ניתן להניח שני משטחים בסטנדרט אירופאי זה אחר זה. כושר ההעמסה המרבי עומד על 1.16 טון וכושר הגרירה המרבי – על 3.5 טון. אופצייה יעילה היא האפשרות לקבל כיסוי ארגז המופעל חשמלית. הגדלת בסיס הגלגלים מקצרת את הסרח העודף מאחור (בעיקר) ובכך תורמת לשיפור המובטח בכושר העבירות. עומק צליחת המים המרבי המורשה קפץ מ-500 ל-800 מ"מ.  

פולקסווגן אמארוק 2023

בניגוד לדגם היוצא, שהיה כולו פולקסווגן, האמארוק החדש מבוסס על הפורד ריינג'ר, ומיוצר במפעל פורד בדרום אפריקה לצד הריינג'ר החדש ל-2023. בפולקסווגן מדגישים כי למעט הפלטפורמה, כל היתר – עיצוב הפנים, החומרים, הדיפונים, האלקטרוניקה והמנועים – הם של פולקסווגן. בתוך כך יגדל היצע המנועים באופן משמעותי משניים עד כה (2.0 ו-3.0 ליטר טורבו-דיזל, עם 4 ו-6 בוכנות ו-180 ו-260 כ"ס, בהתאמה) לכדי חמישה: 3 טורבו-דיזל 2.0 ליטר 4-צילינדרים עם 150, 170 או 210 כ"ס, טורבו-דיזל 6-צילינדרי בנפח 3.0 ליטר עם 250 כ"ס ובנזין 4-צילינדרי בנפח 2.3 ליטר עם טורבו שיציע 303 כ"ס. הכוח יועבר אל כל הגלגלים כסטנדרט או אל הגלגלים האחוריים עם אופצייה לקבל גם הינע כפול – תלוי בשווקי היעד – דרך תיבות הילוכים אוטומטיות או ידניות, לבחירה.

באמארוק החדש התווספו שפע מערכות עזר אלקטרוניות – בסה"כ למעלה מ-20. הלקוח יוכל לבחור בין חמש רמות אבזור שונות.

יבואנית פולקסווגן לארץ היא חברת צ'מפיון מוטורס.