מרצדס ארוקס 5x

מרצדס בנץ ארוקס 5 סרנים

מרצדס בנץ ארוקס 5 סרנים

מרצדס בנץ משיקה גרסה מוקשחת ועמידה עוד יותר של הארוקס – סדרת המשאיות המותאמת למשימות תשתיות, הובלת עפר, מחצבות וכיו"ב – עם חמישה סרנים במקום עם ארבעה לכל היותר עד כה. המשאיות החדשות – כמובן עם מנועי יורו-6 – מאפשרות עתה להגיע עד ל-40 טון משקל כולל ובמקביל מציעות יכולת ניידות ועבירות בשטח קשה עוד יותר מבעבר, הודות לעוד שני גלגלים המשתתפים הן בהעברת הכוח אל הקרקע והן בנשיאה בנטל המשקל.
הגרסות החדשות בעלות חמשת הסרנים פותחו ותיוצרנה במחלקת כלי הרכב הכבד המיוחד של מרצדס במולסהיים שבגרמניה ולמעשה כל משאית תיוצר על-פי מפרט מדויק שיוזמן מראש על ידי הלקוח. מדובר בין השאר בהארכת השלדה, הוספת הסרן ושלל חיזוקים והתאמות שיש לבצע בכדי להתאים את המשאיות לייעודן החדש. במרצדס מדגישים כי כל זאת מבוצע "בבית", על ידי אגף השייך לקונצרן, ולא יוצא לביצוע – כמקובל לא פעם – אצל ספק חיצוני. השיווק והמכירות יתבצעו באמצעות כל סוכן מרצדס העוסק ברכב כבד והשירות והאחריות לא יהיו שונים מהמקובל עבור כל משאית מרצדס אחרת.
מרצדס בנץ ארוקס 5 סרנים

מרצדס בנץ ארוקס 5 סרנים


הארוקס בעל חמשת הסרנים לא מיועד רק לנוע בשטח קשה, אלא גם על כבישים ציבוריים, בעיקר במקומות תלולים, משופעים או מפותלים; בשוויץ, למשל, קיים ביקוש גבוה למשאיות בעלות חמישה סרנים וזהו אחד משווקי היעד הראשונים של הדגם החדש. הכבישים הצרים לא פעם והעוברים בצירים הרריים דורשים אחיזה מרבית וחלוקת משקל אופטימאלית כפי שמשאיות מרובות סרנים מציעות.