דור המיקסרים הבא של Stetter

Schwing Stetter UltraEco

Schwing Stetter UltraEco


שטטר הגרמנייה (Stetter) משיקה מערבל בטון חדש וקל משקל שפותח במיוחד להתאים למשאיות המותאמות לתקני פליטת המזהמים יורו-6. לטענת דובר היצרנית מציע המערבל החדש – UltraEco שמו – חיסכון מרבי הן ב'משיכת' האנרגיה מהמשאית הנושאת והן בדמות המשקל הקל יחסית.
המערבל החדש נחשף כשהוא מותקן על משאית מ.א.ן. TGS 32.400 8×4 BB והוא מסוגל לשאת משקל של 2.35 טון למ"ק; נפח המערבל 8.0 מ"ק בסה"כ, כך שהמשקל המרבי אותו ניתן להעמיס אל קרבו עומד על 18.8 טון. יחידת המערבל עצמה שוקלת 3,290 ק"ג בלבד.
מאז תחילת 2014 נכנסו אל תוקפן תקנות יורו-6 המחמירות למשאיות ואוטובוסים שהקצינו את גבולות המותר בכל הקשור לפליטת מזהמים מהמנועים. מעבר להתאמות שיצרניות המשאיות והאוטובוסים נאלצו לבצע במנועים ומערכות הפליטה, נדרש גם טיפול והתאמות במקביל למערכות הנישאות על גבי המשאיות, שלהן השפעה על הצריכה, פליטות המזהמים והרעשים. באופן גורף וממוצע ניתן לומר שהמעבר לתקני היורו-6 גרר בין היתר עלייה במשקל הכולל של משאיות רבות, בשל ההתאמות הנדרשות, ונתון זה לבדו דורש טיפול, שכן משקל ההעמסה נטו הצטמק בהתאם.
Schwing Stetter UltraEco

Schwing Stetter UltraEco


המערבל קל המשקל החדש של שטטר מאפשר המשך הובלת בטון בנפח 8.0 מ"ק, כאשר ללא ה'דיאטה' הקיצונית שעבר היה יורד ל-7.5 מ"ק בכדי לעמוד במשקל הכולל המותר. המשמעויות ברורות, בעיקר בחישוב לטווח ארוך.
כבסיס למערבל החדש משמש קו המערבלים קל המשקל של שטטר המכונה Light Line, שעבר דיאטה נוספת בכדי להצטמק עוד קצת במשקלו. בהודעה לעיתונות מתאר דובר החברה כי כל מרכיבי ומכלולי המיקסר מסדרה Light Line פורקו לגורמים, ותוכננו מחדש במשך חודשים בכדי להגיע לאופטימיזציה בין החוזק הנדרש למשקל הנמוך ביותר איתו ניתן לייצר את החלק. בשטטר טוענים כי ההתניה שניתנה למהנדסים שעבדו על הפרויקט היתה לא לפגוע בשום אופן באורך חיי המערבל וכי מוצר היה לחרוג רק במעט מעלות מיקסר דומה בנפחות מסדרה Light Line. בחברה טוענים כי המהנדסים עמדו במשימה ובין היתר נעשה שימוש באלומיניום וחומרים פלסטיים מתקדמים.
Schwing Stetter UltraEco

Schwing Stetter UltraEco


בשורה התחתונה טוענים בשטטר לחיסכון של כ-24% במשקל ביחס למערבל סטנדרטי מקביל בנפחו. זאת ועוד – שימוש במיסבים נוספים ושיפור יחידת הבסיס באמצעותה יושב המערבל על המשאית הופכים מערבל חדש זה לעמיד עוד יותר מקודמו, עם יתרונות משמעותיים בעת נסיעה בשטחים משובשים ועמידה טובה יותר בפני מכות וטלטלות. לקבלת פרטים נוספים ניתן לפנות ליבואנית מערבלי שטטר לארץ, בלחיצה כאן