מעמיס אופני Weycor AR65e

חדש: מערכת 'עצור וסע' במעמיסי Weycor

שירות חדש בחינם: לא קונים לפני שמשווים!! לחצו על התמונה

שירות חדש בחינם: לא קונים לפני שמשווים!! לחצו על התמונה

מעמיס אופני Weycor AR65e

מעמיס אופני Weycor AR65e

Atlas Weyhausen, יצרנית ציוד מכני הנדסי גרמנייה, מייצרת מעמיסים אופניים קומפקטיים בעיקר תחת שם המותג weycor. בהודעה לעיתונות מדווחת החברה על הוספת מערכת 'עצור וסע' למעמיסים מתוצרתה, כאשר בשלב ראשון תוצע המערכת בדגם אחד – ווייקור AR 65e – כאשר מאוחר יותר השנה ובמהלך השנה הבאה הכוונה היא להציע את המערכת חוסכת הדלק בכל המעמיסים מתוצרתה.
הווייקור AR 65e מצויד במנוע דויץ טורבו-דיזל Tier 4 Final בנפח 2.9 ליטר עם 73 כ"ס. משקל העבודה שלו הוא כ-5.1 טון והוא מצויד במשאבה הידראולית בספיקה של 62 ליטר בדקה.

מעמיס אופני Weycor AR65e

מעמיס אופני Weycor AR65e

מערכת 'עצור וסע' היא למעשה מנגנון אוטומטי המדומם את המנוע תוך פרק זמן קבוע מראש או הניתן לקביעה על ידי המפעיל, מרגע עזיבת דוושת התאוצה (דהיינו: כאשר המנוע במצב סרק). ההיגיון מאחורי הכיבוי אומר שאם המצערת לא נלחצה תוך זמן מה, המשמעות היא שהכלי עומד ונמצא בהמתנה, במצב סרק. בכדי למנוע תקלות וכיבוי בזמן נסיעה (תיאורטית, במצב מצערת מינימאלי קבוע) מופעלת המערכת רק עם הלחיצה על דוושת הבלם. המערכת במעמיסים של Weycor אינה תלויה במנגנון ההתנעה אלא פועלת באמצעות לחץ הידראולי המופעל על מנגנון סיבובי המסובב את גל הארכובה בעת הצורך, להתנעה. אנשי Weycor טוענים כי מערכת זו מהירה הרבה יותר ממערכת התנעה מוכרת באמצעות 'סטרטר' המוזן על ידי מצבר, וכי תוך חמישית השנייה המנוע פועל, מרגע ההתנעה.

מעמיס אופני Weycor AR65e

מעמיס אופני Weycor AR65e

כפי שכבר מקובל בלא מעט מכוניות פרטיות, אוטובוסים ומשאיות כך גם בציוד מכני הנדסי יש לא מעט מצבי סרק בהם המנוע פועל אך הכלי "נח". במצטבר מדובר בשעות מנוע בלתי מבוטלות ובמקרה של הוייקור AR 65e טוענים אנשי היצרנית כי המערכת מורידה את צריכת הדלק הממוצעת בלא פחות מ-12%, ובמקביל את פליטת הגזים הרעילים ב-45% טבין ותקילין. בהחלט נתון משמעותי, לבטח ככל שהכלי עובד קשה יותר.
בנוסף לחיסכון בדלק ובהורדת כמויות הגזים הרעילים הנפלטים אל הסביבה, חוסכת מערכת ה'עצור וסע' גם ברעש. עם הגברת והחרפת תקנות הרעש בכל העולם המערבי, ובאירופה בראש, מדובר בנתון שלא ניתן להתעלם ממנו.

מעמיס אופני Weycor AR65e

מעמיס אופני Weycor AR65e

המערכת המוצעת מעתה במעמיס AR 65e (וכאמור, ביתר ההיצע בשלב מאוחר יותר) מאפשרת התנעה קלה ומיידית עם הרפיית דוושת הבלם ולחיצה על דוושת התאוצה. במילים אחרות – עבור המפעיל מדובר בעצירה, כאשר לאחר מספר שניות המנוע כבה, ובהמשך עבודה עם הלחיצה בחזרה על ה'גז'. פשוט ויעיל.
אנשי Atlas Weyhausen טוענים כי הוספת מערכת ה'עצור וסע' למעמיס הוייקור AR 65e מורידה את השע"מ השנתי, כפועל יוצא מפחיתה את כמות הטיפולים ומגדילה את המרווח ביניהם, וכתוצאה מכך משפיעה גם על שמירת הערך של הכלי לאורך השנים.