משאית מכרות ליבהר T236

משאית 100 טון לליבהר (וידאו)

משאית מכרות ליבהר T236

משאית מכרות ליבהר T236

ענקית הציוד המכני ההנדסי (ועוד) הגרמנייה ליבהר (Liebherr) השיקה בלאס ווגאס את משאית המכרות החדשה מתוצרתה: T236. מדובר במשאית המשתייכת לקטגוריה ה'קלה' של משאיות המכרות – אלו בעלות כושר נשיאה מרבי של 100 טון. המשאית עצמה שוקלת 80 טון כך שמדובר במשאית עם משקל כולל מרבי מותר של 180 טון.

משאית מכרות ליבהר T236

משאית מכרות ליבהר T236

"המשאית החדשה ליבהר T236 פותחה במהלך ארבע השנים האחרונות", אומר בורקהרד ריכטהאמר, מנכ"ל לענייני פיתוח המוצר בליבהר, במעמד טקס ההשקה. "עיקר המאמצים נסובו סביב מערכת ההנעה שגם היא חדשה לגמרי כאן, איתה הצלחנו להגיע לרמת ניצולת, יעילות וחיסכון בדלק חסרת תחרות בסגמנט". בליבהר T236 מותקן מנוע דיזל מתקדם המייצר את שיא הספקו (1,222 כ"ס) ב-1,900 סל"ד, והמשמש כמקובל בסוג משאיות כזה כגנרטור, המפעיל מנועים חשמליים – שניים, אחד בכל גלגל אחורי. כאן המנוע מכוייל לפעול ב-1,800 סל"ד בכל מצב ורגע נתון, ללא קשר למהירות הנסיעה, לעומס, למשקל או לשיפוע. המנועים החשמליים מבצעים את ההתאמות המתאימות לפי הצורך ותנאי העבודה, כאשר המנוע פועל בסל"ד קבוע, ובכך צורך מינימום דלק בכל תנאי.

משאית מכרות ליבהר T236

משאית מכרות ליבהר T236

במקביל למערכת ההינע החדשה פותחו בלמים חדשים המוצעים כאן לכל הגלגלים, ומסוג 'בלם טבול' המציעים "יכולת בלימה חסרת תקדים", על פי ליבהר, ובכך מוצעים לא רק רמת בטיחות גבוהה, אלא זריזות בתגובות, קיצור זמני ומרחקי בלימה ויכולת שימוש אפקטיבית בבלמים גם בתנאי קיצון מתמשכים. למשאית מהירות מרבית של 55 קמ"ש, גם בשיא העומס…
אחרונה חביבה היא הקבינה, שפותחה אף היא מחדש במשאית זו עם הבטחה לשיפור בכל המדדים: שדה ראיה, נוחות, רמות רעש ובידוד, תצוגה, ארגונומיה וידידותיות למשתמש.