פרוייקט המשאית החשמלית בכבישי גרמניה

המשאית החשמלית יוצאת לדרך

פרוייקט המשאית החשמלית בכבישי גרמניה

פרוייקט המשאית החשמלית בכבישי גרמניה

במחוזות הסן (Hessen) ו-שלסוויג-הולשטיין (Schleswig-Holstein) בגרמניה הוחל בניסוי בתנאי אמת של התאמת קטעי אוטוסטרדה להפעלת משאיות המונעות בחשמל. הכוונה היא לבחון שיטת הובלה זו בתנאים מציאותיים ולמשך תקופה (התכנון הוא עד סוף 2018) במטרה להבין האם מדובר בהשקעה ראויה, בכיוון נכון של התחום וביעילות מוכחת בהשוואה להובלה באמצעות משאיות קונבנציונליות, מונעות במנועי דיזל. הניסוי מתבצע בנפרד בשני המחוזות, כאשר המימון הראשוני מגיע מהמשרד לאיכות הסביבה הגרמני והוא עומד על כמעט 30 מיליון יורו – עלות הכנת המסלולים הייעודיים. מדובר בהכנת תשתיות הדומות למוכר מרכבות עירוניות חשמליות, קרי: קווי מתח גבוה התלויים מעל למסלול הנסיעה, כאשר מוט טלסקופי וקפיצי המחובר למשאית דואג למגע מתמיד עם הכבלים, ובכך מאפשר העברת חשמל מהכבלים למנוע המשאית. בין היתרונות המובהקים של שיטה זו ממוקמים בראש הרשימה היעדר פליטת גזים רעילים ורמות רעש אפסיות בהשוואה למוכר ממשאיות סטנדרטיות.

פרוייקט המשאית החשמלית בכבישי גרמניה

פרוייקט המשאית החשמלית בכבישי גרמניה

האור הירוק ניתן כבר בדצמבר 2014, אך רק עתה הסתיימה התקנת התשתיות הנדרשות. בשלסוויג-הולשטיין "חושמל" קטע כבישים ואוטוסטרדה המוביל מנמל לובק (Lübeck) לעיר ריינפלד (Reinfeld) שאורכו כ-25 ק"מ. רוב הקטע הוא על האוטוסטרדה A1 ומיעוטו בכבישים המקשרים והמובילים אליה, כאשר המשאיות יכולות לנסוע ברצף מהנמל ועד למרכז העיר באמצעות תשתית החשמל. חשוב לציין כי מדובר מן הסתם בתשתיות מתאימות בשני צידי הכביש, לאפשר נסיעה בשני הכיוונים. בסה"כ מדובר במסלול באורך 63 ק"מ לכל כיוון, כאשר רק 25 מהם מרושתים בתשתית החשמל, ואת היתר על המשאית לגמוע באמצעות המצברים, האמורים להתמלא בקטע הנסיעה בו המשאית מחוברת לחשמל.
במחוז הסן נבנה הקטע הניסיוני משדה התעופה בפרנקפורט אל אזור התעשייה הצפוני של העיר דרמשטאט (Darmstadt) – כ-15 ק"מ לכל כיוון מתוכם 6 ק"מ (לכל כיוון) על אוטוסטרדה, עם תשתית החיבור לחשמל.
המשאיות המשתתפות בניסוי הן משאיות סקניה שהוסבו להינע כל-חשמלי, בכלל זה ערכת מצברים נטענים. משאיות אלו אמורות להיות מסוגלות לפעול "סביב לשעון" שכן לא יידרש זמן למילוי המצברים, מאחר והליך זה אמור להתבצע כאמור בשלב הנסיעה במחובר לתשתית החשמל העילית. מסקנות הניסויים יובילו לקבלת החלטות בתחום זה בגרמניה, עם מגמה להרחיב את הפרוייקט לאיזורים נוספים ולמסלולים ארוכים יותר. נציין כי להצלחת ניסויים אלו יכולה להיות השפעה מכרעת על תוכניות יצרניות המשאיות הגדולות באירופה, האם לפנות ביתר שאת לכיוון משאיות חשמליות מסוג דומה או לא. בכל זאת – גרמניה היא שוק הרכב הכבד הגדול והחשוב באירופה. אנו כמובן נמשיך לעדכן

פרוייקט המשאית החשמלית בכבישי גרמניה

פרוייקט המשאית החשמלית בכבישי גרמניה