דאף מציגה: CF ו-XF חדשות (וידאו)

דאף CF החדשה משמאל ו-XF החדשה מימין

דאף CF החדשה משמאל ו-XF החדשה מימין

דאף ההולנדית, חברה-בת של קונצרן Paccar האמריקאי, משיקה דור חדש למשאיות הבינוניות מסדרה CF ולמשאיות הכבדות מסדרה XF. פרסטון פייט, נשיא דאף, השיק את המשאיות החדשות במסגרת תערוכת הרכב המסחרי והכבד בברמינגהם שבאנגליה זה עתה. למרות דמיון מובהק לדורות היוצאים של שתי סדרות המשאיות, מדובר בדור חדש שעבר ריענונים, עדכונים ושיפורים בכל היבט, עם הבטחה להציע בשורה התחתונה חיסכון של עד 7% בצריכת הדלק הודות לליטוש חיצוני בסעיף האווירודינמיות, ריענון ושדרוג המנועים יחד עם אופטימיזציה של מערכות ההינע והעברת הכוח. בדאף מפרטים כיצד הגיעו לחיסכון דנן בצריכת הדלק באופן הבא: שיפור המנועים: 3%; שיפור מערכות העברת הכוח: 1.7%; שיפור בחומרה ובמחשב ניהול המנוע: 1.5%; שיפור באווירודינמיות: 0.5%; שיפור במערכות הפליטה וצינון גזי הפליטה: 0.3%.

דאף CF החדשה

דאף CF החדשה

המנועים המשרתים בסדרות החדשות הם אותם מנועי Paccar בנפח 11.0 ו-13.0 ליטר בקירוב (MX-11 ו-MX13, בהתאמה), אך לאחר סדרת שיפורים מקיפה; בין היתר מוצעים במנועים החדשים מגדש טורבו חדש, מערכת פליטה וצינון גזי פליטה משופרת, מנגנון הפעלת שסתומים משופר ויעיל יותר, ראשי מנוע חדשים, מערכת הזרקה חדשה – כולל מזרקים חדשים ועוד. מאמץ רב הושקע, מסבירים בדאף, בהורדת סל"ד המנועים וכפועל יוצא של יתר מערכות ההינע. מעתה מציעים המנועים את המומנט המרבי החל מ-900 סל"ד בלבד – למעט בגרסה הבכירה של מנוע ה-13 ליטר, שם מדובר ב-1,000 סל"ד. כתוצאה משיפור זה, מסבירים עוד בדאף, ניתן היה להציע יחסי העברה סופיים ארוכים יותר בסרנים המניעים – עד 2.05:1, מה שמאפשר, למשל, נסיעה לאורך זמן במהירות 85 קמ"ש בכ-1,000 סל"ד בלבד במנוע (תלוי בגרסה ובסוג המנוע).

דאף CF החדשה

דאף CF החדשה – פנים הקבינה בחבילת Exclusive Line

היצע המנועים המעודכנים בסדרות ה-CF וה-XF החדשות הנו כדלקמן: מנוע ה-MX-11 מוצע עם 300, 340, 370, 410 או 450 כ"ס. מנוע ה-MX-13 הגדול יותר מוצע עם 430, 480 או 530 כ"ס.
כתוצאה מכל אלו משנים המנועים החדשים את "אופיים" ומבטיחים יעילות גבוהה יותר, יכולת "נשימה" עדיפה כבר מסל"ד נמוך, יחס דחיסה גבוה יותר ובשורה התחתונה – כאמור החיסכון המשמעותי המובטח בצריכת הדלק. גם מסביב למנועים בוצעו שיפורים ועדכונים שעיקרם זרימת אוויר נקי יעילה יותר לטובת התייעלות צינון המנוע, בידוד נוסף ושיכוך משופר בין המנוע לשלדה.

דאף XF החדשה

דאף XF החדשה

כל המשאבות למים, לשמן ולנוזל ההידראולי הוחלפו במשופרות ומתקדמות, מסוג עדכני הצורך אנרגיה חיצונית לתפעול רק בעת ולפי הצורך; למשל: משאבת ההייגוי תצרוך אנרגיה לתפעולה רק כאשר כוח ההתנגדות המגיע מהגלגלים דורש זאת, כמו בעת נסיעה איטית. ככל שהנסיעה מהירה יותר וכוח ההתנגדות יורד – "צורכת" המשאבה פחות אנרגיה מהמנוע ומערכות החשמל לתפעולה. אותו הדין עם משאבות המים והנוזל ההידראולי, כמובן בגיבוי מלא בעת חירום, ועם הבטחה לחסוך לא רק בצריכת החשמל של המשאית אלא גם בבלאי, בשחיקה ובסופו של דבר בצריכת הדלק.

דאף XF החדשה

דאף XF החדשה – פנים הקבינה בחבילת Exclusive Line

תיבות ההילוכים החדשות בשתי סדרות המשאיות תהיינה מעתה מסוג ZF Traxon המתקדמות, המחליפות את תיבות ה- ZF AS-Tronicששירתו משאיות אלו עד כה. התיבה הסטנדרטית הנה בעלת 12 הילוכים עם אפשרות לקבל תיבת 16 הילוכים. בדאף מסבירים כי התיבות החדשות מאפשרות פעולה חלקה משמעותית ביחס לתיבות מהדור הקודם, הן מפסידות פחות אנרגיה במהלך פעולתן, הן שקטות יותר, מדויקות יותר (בעיקר בעת העלאת הילוכים) ובשורה התחתונה מהוות שיפור הן לנהג המפעיל והן לכלל המערכות – בסעיף צריכת הדלק והבלאי.
גם מערכות העזר לבלימה ("בלימת מנוע") הן חדשות כאן, ומבטיחות שיפור גם בסעיף זה; בחיבור למנועי ה-MX-11 צמחה עוצמת הבלימה מ-320 לכדי 340 KW; במנועי ה-MX-13 נותרה עוצמת הבלימה על 360 KW אך טווח הסל"ד היעיל צמח ב-30%, מ-1,200 עד 1,500.

דאף XF החדשה

דאף XF החדשה

השיפור המשמעותי באיכות חיי המפעיל בא לידי ביטוי הן בעיצוב החדש של הקבינות השונות (יש כמה רמות אבזור ויוקרה בהיצע, לבחירה), שאיכות החומרים ורמת הגימור הגבוהות יותר ובעבודה הרבה – כך מבטיחים בדאף – שנעשתה בסעיפי הארגונומיות, הנוחות בעת התפעול, עיצוב ומיקום אמצעי התפעול השונים והנדסת האנוש המשופרת. עוד דווח כי רשימת האבזור הסטנדרטי צמחה – וכך גם רשימת האופציות בתשלום, במטרה להציע סביבת עבודה מפנקת ונעימה יותר, ויכולת התאמה אישית על פי צורכי, העדפות ותקציב הלקוח.
שיווק סדרות ה-CF וה-XF החדשות יחל במהלך החודשים הקרובים ("קיץ 2017", על-פי דאף) ובשלב ראשון תוצענה המשאיות החדשות בתצורות 'סוס' גורר בהינע 4×2 ו-6×2. בתחילת 2018 תצורפנה גרסאות מרכב והינע נוספות להיצע, אודותיהן טרם נמסרו פרטים.